تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲۳ سنت افزایش به ۶۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.
آخرین خبر از قیمت جهانی نفت | نفت آنلاین
آخرین خبر از قیمت جهانی نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای ضعیف از رشد اقتصادی چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان نگرانی ها در مورد تضعیف تقاضا برای نفت را افزایش داده و خوش بینی ناشی از توافق تجاری را کاهش داده است، قیمت نفت روز جمعه علیرغم افزایش روزانه افت هفتگی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 23 سنت افزایش به 64 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 2 سنت افزایش به 58 دلار و 54 سنت رسید. قیمت هفتگی نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به ترتیب 0.2 و 0.8 درصد افت را شاهد بود.

اقتصاد چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال گذشته میلادی رشد 6.1 درصدی را به ثبت رساند که ضعیف ترین نرخ رشد اقتصادی این کشور در طی 29 سال گذشته بود.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بالا گرفتن فشارهای کاهنده احتمالا موجب محدود شدن رشد قیمت نفت در میان مدت تا بلندمدت خواهد شد.»

اما آمارهای میزان مصرف نفت پالایشگاه های چین که نشان دهنده رشد تقاضای این کشور است موجب شده تا تاثیر منفی آمارهای ضعیف اقتصادی خنثی شود.

بر اساس آمارهای دولتی، پالایشگاه های چینی در سال گذشته میلادی مجموعا 651.98 میلیون تن نفت خام را مورد پالایش قرار دادند که 7.6 درصد نسبت به سال 2018 افزایش نشان می داد.

اولیور جاکوب تحلیلگر بازار نفت گفت: «افزایش پالایش نفت در بخش پالایشگاهی چین در حال تغییر معادلات در بازار فرآورده های نفتی است، همانگونه که افزایش تولید نفت خام آمریکا در حال تغییر معادلات در بازار نفت خام شده است.»

روز پنجشنبه پس از امضای فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین قیمت نفت رو به افزایش گذاشت. بر اساس این توافق چین خرید انرژی از آمریکا را 54 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
https://naftonline.ir/news/19924/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0