تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
هند که تحت فشار آمریکا واردات نفت ایران را متوقف کرده است به شرط پیشنهاد قیمت مناسب از سوی آمریکا و جبران هزینه بالای حمل، قصد دارد خرید نفت خود از آمریکا را دو برابر کند.
شرط هند برای خرید نفت آمریکا | نفت آنلاین
شرط هند برای خرید نفت آمریکا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ پایگاه خبری فایننشال اکسپرس به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد، در دیدار نخست وزیر هند و رئیس جمهوری آمریکا طی سال جدید میلادی دو کشور در مورد امنیت انرژی هند و افزایش خرید نفت این کشور از آمریکا گفت وگو خواهند کرد.

ترامپ قرار است طی امسال به هند سفر کند اما هنوز تاریخ دقیقی برای این دیدار اعلام نشده است.

پس از آنکه آمریکا از تمدید معافیت هند از تحریم های ایران خودداری کرد، دهلی نو خرید نفت از آمریکا را افزایش داده بود.

دهلی نو تا پیش از تشدید تحریم ها، پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران محسوب می شد، اما پس از تحریم های دولت ترامپ علیه تهران خرید نفت هند از ایران متوقف شده و پالایشگاه های این کشور نمی خواهند با خرید نفت از ایران ریسک تحریم های ثانویه دولت آمریکا را به جان بخرند.

اوایل ماه جاری میلادی سه مقام آگاه در دولت هند گفته بودند دهلی نو قصد دارد خرید نفت خود از آمریکا را دو برابر کند و وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

عراق، عربستان و امارات در سال مالی 2019-2018 بزرگترین تامین کنندگان نفت هند بودند و کویت نیز مقادیر قابل توجهی نفت به این کشور صادر کرده بود.

یکی از مقامات هندی گفته: «ما در حال مذاکره با دولت آمریکا و شرکت های نفتی خصوصی هستیم زیرا در این کشور محدودیتی از سوی دولت برای معاملات نفتی وجود ندارد. ما انتظار داریم قیمت های مناسب و شرایط قراردادی مساعد شرکت های آمریکایی هزینه بالای حمل نفت از آمریکا به هند را جبران کند. در مقابل ما می توانیم یک بازار مطمئن به آنها پیشنهاد دهیم.»

به گفته آژانس بین المللی انرژی، هند که بیش از 80 درصد نفت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند، تا سال 2040 میلادی شاهد سریعترین رشد مصرف نفت در بین کشورهای جهان خواهد بود.
https://naftonline.ir/news/19922/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0