کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب طرح دو فوریت استفساریه‌ای در مجلس :

بازنشستگان از مزایای مناطق عملیاتی برخوردار می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 25 دی 1398 ساعت 10:45

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت استفساریه‌ای را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی آن مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس مشمول بازنشستگان شاغل در این مناطق نیز خواهد شد.


به گزارش نفت آنلاین ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه بند «ج» ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه را با 146 رای موافق، 23 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند.

در این استفساریه آمده است آیا شاغلانی که در زمان دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی مناطق عملیاتی و امنیتی موضوع مصوبه 1376 ستاد کل نیروهای دفاع مقدس خدمت کرده و در آن زمان یا پس از آن بازنشسته شده‌اند نیز مشمول مزایای مندرج در بند «ج» ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس شوند که پاسخ این استفساریه بله است.

در بند «ج» ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه نیز سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال 1376 سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام کند.

در صورت تصویب نهایی این طرح بازنشستگان همچون شاغلان از مزایای ایثار یا همان مزایای مناطق عملیاتی یا امنیتی برخوردار می‌شوند. این طرح‌ محدود به ساکنان استان‌های درگیر جنگ نیست و شامل کسانی است که در مناطق جنگی خدمت کرده و بازنشسته شده‌اند هم می‌شود.


کد مطلب: 19890

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19890/بازنشستگان-مزایای-مناطق-عملیاتی-برخوردار-می-شوند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir