کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداری از افراد جویای کار با ترفند آگهی استخدام

متقاضیان استخدامی حتما این خبر را بخوانند

پلیس فتا , 12 دی 1398 ساعت 16:34

رئیس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد: باند متهمان پرونده‌ی کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغات محور دستگیر شدند.


به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از فتا ؛ سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود : این شهروندان در اظهاراتشان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام مواجه شدند و ضمن تماس با فرد تبلیغ کننده ، وی برای انجام مقدمات استخدام و کاریابی از متقاضی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می کند و متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نبود .

سرهنگ سلیمانی ادامه داد : پس از تحقیق و بررسی، مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهمان این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: " کاریابی و استخدام، اخذ ویزا و ..." استفاده می‌ کردند که با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد درج این آگهی‌ها توسط یک نفر نبوده و یک باند با همکاری هم در این پرونده نقش دارند.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی باند متهمان شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر شدند . 

وی افزود: متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۳۰ نفر اعتراف و هدف خود را از درج آگهی و کلاهبرداری، کسب درآمد بیان  کردند ،همچنین دستگیر شدگان در اظهارات خود به این نکته اشاره کردند  که برخی از شهروندان به واسطه اعتماد بی‌مورد کردن در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌ کردند .

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

 این مسئول انتظامی از شهروندان درخواست کرد :در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ در میان بگذارند .


کد مطلب: 19799

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19799/متقاضیان-استخدامی-حتما-این-خبر-بخوانند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir