تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
معترضان عراقی در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و با قطع برق فعالیت در این میدان نفتی را متوقف کردند.
توقف تولید از یک میدان نفتی عراق به دلیل اعتراضات
توقف تولید از یک میدان نفتی عراق به دلیل اعتراضات
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از رویترز، معترضان در روز شنبه وارد میدان نفتی ناصریه جنوبی شدند و کارکنان را مجبور کردند برق را از ایستگاه کنترل قطع کنند و به این ترتیب به گفته یک منبع امنیتی، فعالیت در این میدان نفتی تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

این میدان نفتی روزانه 90 هزار بشکه نفت خام تولید می کند.معترضان حین ورود به این میدان نفتی شعار می دادند:« نه وطن، نه نفت».

این اولین باری است که معترضان کل یک میدان نفتی را می بندند.آنها ورودی پالایشگاه ها و بنادر را مسدود کرده اند. اقتصاد عراق وابسته به صادرات نفت است که بیش از 90 درصد درآمد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را تشکیل می دهد. هیچ شرکت خارجی در این میدان نفتی فعالیت نمی‌کند.
 

تعطیلی میدان ناصریه تاثیری بر صادرات نفت عراق ندارد


وزارت نفت عراق اعلام کرد متوقف شدن تولید از میدان نفتی ناصریه عراق توسط معترضان تاثیری بر صادرات و تولید این کشور نخواهد گذاشت.

 این وزارتخانه طی بیانیه ای اعلام کرد عراق از تولید مازاد سایر میادین نفتی جنوب در بصره برای جبران تولید میدان نفتی ناصریه استفاده می کند و توقف فعالیتهای این میدان نفتی موقتی است.

 یک مدیر ارشد در شرکت نفت دولتی بصره گفت آنها می‌توانند تولید از میدان نفتی مجنون و سایر میادین نفتی کوچک را افزایش دهند.

  این اولین باری است که معترضان کل یک میدان نفتی را بسته اند. آنها قبلاً ورودی پالایشگاه ها و بنادر را بسته بودند.

هیچ شرکت خارجی در میدان نفتی ناصریه فعالیت نمی کند و گروه های دولتی عملیات های آن را کنترل می کنند.

 معترضان راههای منتهی به این میدان نفتی را بسته‌اند و کارگران نمی توانند وارد آن شوند، بنابراین تولید در این میدان نفتی که روزانه 80 تا 85 هزار بشکه  تولید دارد متوقف شده است.

 معترضان در روز شنبه وارد این میدان نفتی در جنوب عراق شدند و کارکنان را مجبور کردند برق را از ایستگاه کنترل قطع کنند و به این ترتیب فعالیت های این میدان متوقف شد.
 
https://naftonline.ir/news/19765/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0