کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت واحدهای طرح ملی مسکن چقدر است؟

خبرگزاری تسنیم , 5 دی 1398 ساعت 13:18

معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات جدیدی از طرح ملی مسکن را اعلام کرد. بر این اساس یک متقاضی برای یک واحد ۷۵ متری باید ۳۷۵ تا ۴۸۷ میلیون تومان پول پرداخت کند.


به گزارش نفت آنلاین ؛  سه شنبه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام میانگین قیمت 3.5 تا 4 میلیون تومانی بر یک مترمربع زمین در طرح ملی مسکن گفته بود:‌ متقاضیان باید طی 12 سال 120میلیون تومان برای زمین پرداخت کنند.

محمود محمودزاده با بیان این‌که در طرح ملی مسکن زمین‌های گران‌قیمت با شرایط خاص به‌صورت مشارکتی با سازندگان ساخته می‌شود، افزود: در شهرهای استان تهران  میانگین یک مترمربع زمین 3.5 تا 4 میلیون تومان است.برای آپارتمان‌های پرتراکم که 38 تا 43 مترمربع مساحت دارند، در شهرهای استان تهران قیمت زمین 120 میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان باید این مبلغ را در اقساط 12ساله پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که قیمت تمام‌شده ساخت نیز محاسبه و اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: متقاضیان باید آورده‌ای بین 100 تا 150 میلیون تومان داشته باشند و پرداخت اقساط واحدهای مسکونی توسط متقاضیان بعد از تحویل واحد، آغاز می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه میانگین مساحت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن را 75 مترمربع اعلام کرد.

محمودزاده اخیرا بخش دیگری از جزئیات طرح ملی مسکن را اعلام کرده که بر اساس آن هزینه ساخت هر مترمربع از واحدهای این طرح یک تا 2.5 میلیون تومان خواهد بود.
وی بیان کرد:‌ هزینه ساخت واحدهای مسکونی در شهرهایی که واحدها به صورت 99 ساله به گروه‌های کوچک یعنی گروه‌های 3 تا 5 نفره واگذار می‌شود، کمتر خواهد بود. پیش‌بینی این است که قیمت تمام شده این واحدها کمی بیش از یک میلیون باشد.

وی افزود: در ساختمان‌هایی که آپارتمانی و بلندتر از 3 تا 4 طبقه ساخته می‌شوند، این مبلغ حدود متر مربعی 2 تا 2.5میلیون تومان به صورت ناخالص بر اساس قیمت‌های امروز خواهد بود.

با این حساب اگر فرض را بر مساحت 75 مترمربعی واحدهای طرح ملی مسکن بگذاریم؛ قیمت زمین برای این واحد 300 میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر هزینه ساخت هر مترمربع نیز 75 میلیون تا 187 میلیون و 500 هزار تومان است. به عبارت دیگر یک متقاضی طرح ملی مسکن برای یک واحد باید 375 تا 487 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانش برای اعلام قیمت ساخت از "قیمت‌های امروز"  استفاده کرده است، در واقع محمودزاده به طور تلویحی به افزایش هزینه‌های ساخت در آینده اشاره کرده است، یعنی متقاضیان باید پول بیشتری نسبت به محاسبات بالا برای یک واحد طرح ملی مسکن پرداخت کنند.


کد مطلب: 19733

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19733/قیمت-واحدهای-طرح-ملی-مسکن-چقدر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir