تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
سعید محمد:در 6 فاز پارس جنوبی که اجرای‌ آن در دست قرارگاه بود، 70 درصد ایرانی سازی شد و اگر بخواهیم همان پروژه ها را امروز انجام دهیم قابلیت 100 درصد ایرانی سازی را داریم.
سعید محمد | فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) | نفت آنلاین
سعید محمد | فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست خبری که به‌مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس قرارگاه برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه در سال 1368 و در روز 23 آذرماه براساس اصل 147 قانون اساسی که به نیروهای مسلح اجازه می‌دهد در دوران صلح از توان و تخصص خودشان در احداث زیرساخت‌های کشور استفاده کنند، تأسیس شد.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی و تخریب‌هایی که جنگ برای کشور به‌دنبال داشت، برای سازندگی یا باید به‌سمت اتکا به خارجی‌ها می‌رفتیم و یا به توان داخلی اعتماد کرده و کشور را با توان داخلی می‌ساختیم و از آنجایی که در دوران جنگ در زمینه مهندسی تجربه‌های خوبی به‌دست آورده بودیم، قرارگاه با استفاده از تجربیات خود در پروژه‌های مختلف ورود کرد و خوش درخشید و از آن زمان تاکنون در همه دولت‌ها بدون توجه به سلایق سیاسی، از توان قرارگاه استفاده شده و در واقع مشتری ما همواره دولت‌ها بودند و هیچ‌گاه در سی سال گذشته به این صورت نبوده که قرارگاه بخواهد برای گرفتن پروژه‌ای فشار بیاورد بلکه همواره دولت‌ها به‌دنبال استفاده از توان قرارگاه بوده‌اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با ابراز اینکه "4 دوره بازسازی، سازندگی، انحصارشکنی و الگوآفرینی در حوزه سازندگی و اقتصاد مقاومتی کشور را داشته‌ایم"، گفت: مهمترین دستاورد 30 سال فعالیت قرارگاه، خودکفایی در ساخت داخل و خودباوری بوده است و امروز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در بیانیه گام دوم انقلاب، در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و ورود کنیم که قرارگاه در اجرای بیانیه گام دوم سرآمد باشد.

محمد تصریح کرد: امروز عمده فشارهایی که دشمن به کشور وارد می‌کند از عدم اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی است و اکنون همه دارند تلاش می‌کنند تا نهایتاً بتوانیم به مقاومت اقتصادی برسیم که این مقاومت اقتصادی به‌معنای آن است که ببینیم دشمن به کدام بخش فشار می‌آورد و بعد ما برویم و در آن بخش بخواهیم خلأها را برطرف کنیم اما اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که از قبل پیش بینی کنیم که کدام نقاط دارای مشکل است و برویم برنامه ریزی کنیم به گونه‌ای که دشمن نتواند حتی به فکر وارد کردن مشکل از آن نقاط به کشور بیفتد.

وی افزود: اگر ما امروز سدسازی و تونل سازی بلد نبودیم دشمن سدسازی و تونل سازی ما را هم تحریم می‌کرد و شاهد این بودیم که در موضوع بنزین، تهدیدهای خطرناکی برای کشور برنامه ریزی شده بود و دشمن می‌دانست که اگر از بحث بنزین و تحریم آن ورود کند کشور تاب نمی‌آورد اما پس از آنکه سال‌های سال شرکت‌های خارجی برای پروژه مهم ستاره خلیج فارس آمدند و با یک  اشاره غرب، این پروژه را ترک کردند بالاخره به توان داخلی اعتماد شد و قرارگاه خاتم به جای شرکت‌های بزرگی چون استند پروجتی نشست و توانست چتر حمایتی را بالای سر سازندگان داخلی ایجاد کند و نتیجه ان این شد که پروژه مهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیش از 70 درصد داخلی سازی تکمیل شد و کشور را از منظر بنزین خودکفا کرد و اگر امروز بخواهیم دوباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از نو بسازیم این توان را داریم که 100 درصد آن را داخلی سازی کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: همینطور در 6 فاز پارس جنوبی که اجرای‌ آن در دست قرارگاه بود، 70 درصد ایرانی سازی شد و اگر بخواهیم همان پروژه ها را امروز انجام دهیم قابلیت 100 درصد ایرانی سازی را داریم.

محمد با بیان اینکه قرارگاه همواره به دنبال این است که فضا را برای سازندگان داخلی باز کند، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مواردی که مغفول مانده کاهش و جلوگیری از خام فروشی است که اگر ما به این مهم در سالهای گذشته توجه می‌کردیم
و اگر نفت را تبدیل به فرآورده می‌کردیم، این محصولات به راحتی حتی در دوره تحریم قابل فروش بود و مشکلاتی که امروز در تحریم نفت داشتیم را به اینگونه شاهد نبودیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز آن بخشی از فرآورده‌های نفتی که صادر می‌کنیم قادر به دریافت پول آن نیز هستیم و صادرات فرآورده های نفتی در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن حدود یک درصد از جمعیت جهان دارای 7 درصد از ذخایر معدنی دنیا است، گفت: با وجود اینکه در جهان تا عمق 900 متری زمین را برای دستیابی به ذخایر معدنی و شناسایی آن کاوش می‌کنند و ما در ایران تنها با عمق یکصد متری را شناسایی کرده‌ایم در حال حاضر 57 میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور داریم اما کل برداشت ما از این همه نعمت خدادادی تنها سه دهم درصد است.

محمد ادامه داد: ما کشور بسیار ثروتمندی هستیم و برای تمامی مشکلات اقتصادی راهکار وجود دارد اما به لحاظ آنکه برنامه ریزی دقیقی صورت نگرفته، کشور در اکثر حوزه‌ها دچار خلأ است که یکی از مهمترین خلأهای موجود عدم تکمیل زنجیره ارزش است.

وی افزود: مثلا در حوزه فولاد در بخش‌های مختلفی توانمندی بسیاری بدست آورده‌ایم اما در یک نوع قلم الکترودی که تکنولوژی آن را نداریم تحت تحریم قرار گرفته‌ایم و در صنعت آلومینیوم نیز در بخش پودر آلومینا دچار مشکل و تحریم هستیم، درحالی که تکمیل این زنجیره ارزش دور از دسترس نیست و می‌توانیم با تکیه بر توان جوانان ایران به این عرصه ها ورود کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: ما باید از مقاومت انفعالی اقتصادی خارج شویم و به دوره اقتصاد مقاومتی برسیم که در این صورت شاهد خواهیم بود که کشور از مشکلات رها می‌شود.

محمد افزود: ما مواد خام را به ثمن بخس می‌فروشیم و غربی‌ها با تکنولوژی‌های نوینی که آن را هم با استفاده از مغزهای جوانان جهان سوم بدست آورده‌اند این مواد خام را به ارزش افزوده بیشتر تبدیل کرده و محصولات را دوباره به خودمان بازمی‌گردانند و درو اقع ما در استثمار کامل و دوران برده داری نوین به سر می‌بریم و هرکاری می کنیم پولش را در جیب غربی‌ها می‌ریزیم درحالی که می‌توانیم با پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی، آینده روشنی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه قرارگاه برای رصد گلوگاه‌های مختلف و ورود به عرصه‌های دارای اشکال برنامه ریزی کرده، گفت: ارتباط نزدیکی با دولت محترم داریم و تلاش می‌کنیم به تصمیم گیری برای حوزه‌های مختلف کمک کنیم؛ یکی از مشکلات دولت نبود منابع مالی کافی است که قرارگاه پیشنهاداتی را در زمینه استفاده از اموال غیرمولد دولت و همینطور نقدینگی سرگردان در دست مردم به منظور تأمین مالی پروژه‌ها داده که این پیشنهادات کاملا اجرایی بوده و می‌توان مشکل تأمین منابع مالی را تاحد زیادی رفع کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: مثلا وزارت نیرو در اکثر شهرهای کشور دارای زمین‌های بزرگی است که از گذشته که زمین در کلانشهرها ارزش چندانی نداشته این زمین‌ها را به منظور احداث مخازن آب خریداری کرده و در حالیکه بخش کوچکی از این زمین‌ها مورد استفاده قرار گرفته، بقیه آن به صورت یک دارایی غیرمولد وجود دارد که در شهر تهران نیز در چندین بخش چنین زمین‌هایی در مالکیت وزارت نیرو است که می‌توان با همکاری شهرداری‌ها و دولت چنین ملک‌های غیرمولدی را به بحث فروش و ساخت و ساز تخصیص داد تا هم بازار ساخت و ساز رونق یابد وهم از محل درآمدهای آن پروژه‌های وزارتخانه مربوطه تأمین مالی شود.

محمد ادامه داد: برای استفاده از نقدینگی مردم نیز به دلیل برخی مشکلاتی که در برخی پروژه‌ها در گذشته برای سهامداران بوجود آمد، اعتماد مردم کم شده که باید در زمینه اعتماد سازی اقدام کرد و با تنظیم وکاهش سود بانکها و تعیین سود مناسب برای پروژه‌ها اقدام به انتشار اوراق و تزریق سرمایه‌های مردمی به پروژه‌ها کرد و بهتر است حتی در برخی پروژه‌های مهم زیرساختی، دولت در زمینه دادن سود بیشتر به سرمایه‌های مردمی، سوبسید دهد.

وی در خصوص
پروژه کنارگذر جنوبی تهران، گفت: این کنارگذر که از آبیک قزوین تا گرمسار را تحت پشش قرار می‌دهد تأثیر بسیار زیادی در بحث پدافندی و کاهش ترافیک خواهد داشت که اکنون با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه در حال انجام است و امسال بخشی از آن تکمیل شده و در سال آینده نیز بخش دیگری تکمیل می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به محرومیت‌زدایی از مناطق محروم توجهی ویژه دارد، گفت: علاوه براینکه در شعاع 70 کیلومتری پروژه ها، روستاها را شناسایی و اقدام به تعریف پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور محرومیت زدایی می‌کنیم، در حوادث طبیعی نیز معمولا اولین مجموعه ای که با تمام توان خود حضور می‌یابد قرارگاه است و این محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان را جزو افتخارات قرارگاه می‌دانیم.

محمد در ادامه خاطرنشان کرد: قرارگاه به دنبال شفافیت در حوزه اقتصادی است که با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه به صورت ویژه روی این مسئله برنامه ریزی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهری هم در پروژه‌های مربوط به مترو و هم در پل سازی و تقاطع‌ها فعالیت گسترده‌ای داریم، گفت: در حال حاضر به صورت مجموع 280 کیلومتر طول پروژه‌های متروی قرارگاه در کلانشهرهای تهران، تبریز، شیراز، قم و ... است که در دست اقدام داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه استراتژیک راه آهن چابهار به زاهدان، گفت: این پروژه مهم جزو طرح یک کمربند یک جاده چین است که در شانگهای نیز جلساتی برای تأمین منابع مالی پروژه‌هایی که در این طرح واقع شده برگزار کردند اما متأسفانه شاهد این هستیم که از بندر گوآتر پاکستان به شمال شرق این کشور خط جدیدی را شروع کرده‌اند و برخی کشورها نیز روی آن سرمایه‌گذاری کردند که ما باید هرچه زودتر پروژه چابهار به زاهدان را تکمیل کنیم و اینضرورت را با گردش مالی مربوطه خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده‌ایم و ایشان نیز با اختصاص 300 میلیون یورو به این پروژه موافقت کردند که در صورت تزریق به موقع منابع مالی در سال 1400 امکان تکمیل این پروژه وجود دارد.

محمد در خصوص پروژه حرم تا حرم، اذعان داشت: از حرم مطهر حضرت معصومه تا گرمسار افتتاح شده و از گرمسار تا مشهد در بخشهای مختلفا ولویت بندی شده ولی از آنجایی که قرار بود منابع مالی این پروژه از بخش مطالبات قرارگاه تأمین شود که این کار صورت نگرفت، دنبال این هستیم که از محل فروش اوراق منفعت برای این پروژه تأمین مالی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تأمین مالی پروژه ها و درآمدهای قرارگاه، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عموما در پروژه‌ها خود، پیمانکار دولت است اما برخی پروژه‌های مالکیتی نیز دارد؛ همچنین در لایحه بودجه نیز هر ساله بودجه ای به قرارگاه تخصیص داده می‌شود که این بودجه اکنون حدود 9 هزار و 700 میلیارد تومان است و همه دریافتی ما از ردیف اختصاصی خزانه دریافت می‌شود و تمام این منابع را با نظارت دولت و با حضور ذی حساب وزارت اقتصاد و دارایی هزینه می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: قرارگاه همچنین در بحث تهاترها با دولت اقدامات خوبی انجام می دهد و در بسیاری از بخشها با تهاتر املاک و حتی سهام شرکتها و حتی گرفتن تسهیلات و همچنین اوراقی که دولت برای جبران کسری بودجه خود منتشر می‌کند، تأمین مالی می‌کنیم.

محمد ادامه داد: گاهی اوقات نیز حتی نیاز می‌شود ساختمان‌های قرارگاه را برای تأمین مالی پروژه‌ای به فروش برسانیم که شب عید سال گذشته چنین اتفاقی افتاد و یک سری از ساختمان‌ها را فروختیم و منابع مالی آن را به پروژه‌ها تزریق کردیم.
وی تصریح کرد: از اولویت‌های قرارگاه همواره این است که هیچ پروژه‌ای تعطیل نشود و قرارگاه امروز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با احتساب شرکت‌های پیمانکاری در حال کار در پروژه ها حدود 200 هزار نفر پرسنل فعال دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از ارائه طرحی به منظور جلوگیری از خام فروشی
به وزارت نفت خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خام فروشی طرحی را از طریق ستادکل نیروهای مسلح به ریاست جمهوری و از طریق ریاست جمهوری به وزارت نفت ارائه دادیم و این طرح به صورت قانون در مجلس مطرح شد و پس از تصویب ابلاغ شد که بحث پترو پالایشگاه‌ها بوده و قرارگاه در طرحی که به صورت مفصل ارائه داد اعلام کرد که در بحث پتروپالایشگاهی محصولاتی تولید می‌شود که این محصولات استراتژیک بوده و فروش آن همواره حتی در دوران تحریم انجام می‌شود و اگر ما نفت خام و میعانات گازی را تبدیل به محصولات پتروپالایشگاهی کنیم، یکی از خلأهای مهم را در اقتصاد کشور رفع کرده ایم.

محمد ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد کردیم که 10 پتروپالایشگاه در نقاط مختلف کشور طراحی و اجرا شود که برای تأمین مالی تعدادی از آنها اعلام امادگی کردیم و برای تأمین مالی بقیه نیز روشهایی اجرایی را به وزارت نفت پیشنهاد دادیم که این پیشنهادات اکنون روی میز وزارت نفت است و امیدواریم زودتر تعیین و تکلیف شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خط انتقال گاز به عمان گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند کشور را در شرایط مختلف بیمه کند ارتباط موثر با همسایگان است که امروز شاهد هستیم با وجود خط لوله گاز ایران به عراق، هرچقدر آمریکا به این کشور فشار بیاورد، عراق باز هم مسرانه به دنبال گاز ایران است تا نیروگاه های خود را تغذیه کند و ما باید با تمامی کشورهای همسایه به طرق مختلف این ارتباط موثر را برقرار و حفظ کنیم که خط لوله انتقال گاز به عمان نیز می‌تواند از همین دست باشد اما هنوز تصمیمی درباره این پروژه گرفته نشده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه قرار بود قرارگاه فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با ظرفیت 120 هزار بشکه در روز احداث کند، گفت: این پروژه به قرارگاه ابلاغ شده بود و 20 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشت اما به یک باره به ما اعلام کردند کار را متوقف کنید و بحث پالایشگاه‌های سیراف را مطرح کردند.
محمد افزود: در حالی که میعانات گازی کشور برای فروش دچار مشکل است و ما می توانیم فاز چهارم پالایشگاه  ستاره خلیج فارس را در زمانی 18 ماهه به مدار بهره برداری بیاوریم و برای این پروژه تنها 400 میلیون یورو سرمایه نیاز است که قرارگاه به دولت اعلام کرده آماده است تمامی این 400 میلیون یورو را تأمین مالی کند و تمامی زیرساخت‌های لازم برای تکمیل این پروژه از جمله زیرساخت‌های یوتیلیتی شامل آب، برق و بخار فراهم است اما این پروژه متوقف شده و در حالیکه بخواهیم همین ظرفیت 120 هزار بشکه‌ای را در طرح سیراف ایجاد کنیم به جای 400 میلیون یورو باید یک میلیارد دلار هزینه کنیم؛ در این صورت فاز چهارم پالایگشاه ستاره خلیج فارس نسبت به طرح سیراف دارای اولویت است.

وی با بیان اینکه تا امروز قرارگاه هیچ ورودی به پروژه‌های مسکن مهر نداشته است گفت: در مورد پروژه های مسکن اقدام ملی با وزیر راه و شهرسازی اخیرا صحبتهایی شده است و قرار است در آینده ای نزدیک جلسه مشترکی بگذاریم و راهکارها را بررسی کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات محرومیت زدایی قرارگاه گفت: تا امروز سه هزار و 500 میلیارد ریال در قالب 15 هزار برنامه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در توسعه زیرساختهای روستایی از منابع مالی خود قرارگاه هزینه کرده ایم.

محمد افزود: قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی داریم که طبق آن 500 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی شناسایی شود و پس از تصتیح زمین‌ها و تأمین و شناسایی آب آن، سه سال کشت موفق روی این زمین‌ها انجام دهیم و سپس زمین های آماده را در قالب شرکتهای تعاونی به مردم واگذار کنیم که تا امروز از این رقم 150 هزار هکتار شناسایی شده و از این 150هزار هکتار که در حال کار بر روی آن هستیم 50 هزار هکتار در قالب 120 شرکت تعاونی واگذار شده و این طرح در صورت تکمیل و همچنین ادامه یافتن می‌تواند اشتغال پایداری در مناطق محروم و ورستایی کشور بوجود آورد که نتیجه مستقیم آن محرومیت زدایی و رونق اقتصادی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت پروژه انتقال آب لار گفت: این پروژه با بی مهری در تأمین منابع مالی مواجه شده و سرعت کار مطلوب نیست که جلساتی با همکارانمان در وزارت نیرو داشتیم و درخواست کردیم برای سال 99 بودجه ای مناسب برای
تکمیل آن تخصیص داده شود و در صورت تأمین منابع مالی امکان تکمیل این پروژه تا انتهای سال آینده وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با تأکید براینکه قرارگاه خاتم مالیات خود را طبق قانون به صورت کامل پرداخت می‌کند، گفت: قرارگاه تا پایان سال 94 در زمینه پرداخت کامل مالیات‌های خود مفاساحساب دریافت کرده و در خصوص سال‌های 95 و 96 نیز با توافقاتی که با دولت در این زمینه داشته‌ایم قسط بندی شده و در حال پرداخت هستیم؛ این درحالیست که قرارگاه بیش از پرداخت‌های مالیاتی خود، مطالبات از دولت دارد و در بودجه سال 98 در خصوص اوراق تسویه خزانه بابت تهاتر دیون و بدهی‌ها بندی آمده بود که متأسفانه اجرایی نشد درحالیکه می‌توان با استفاده از این اوراق دولت بدهی‌هایش را بابت دیون از پیمانکاران شامل مواردی چون مالیات و بیمه تهاتر کند.

محمد افزود: شرکتهای زیرمجموعه قرارگاه از بدو تأسیس تمامی مالیاتهای خود را پرداخت کرده است و موسسات وابسته به قرارگاه تا سال 91 معاف از مالیات بودند که بعد از آن مالیاتهای خود را پرداخت می کنند و مالیاتهای تکلیفی نیز از ابتدای فعالیت قرارگاه پرداخت شده و همچنین مالیات ارزش افزوده نیز از ابتدای اجرای این قانون توسط قرارگاه پرداخت شده است. به طور مثال در سال گذشته 400 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده ایم.

وی در پاسخ به سوالی با تأکید براینکه برنامه ای برای ورود به صنعت تولید خودرو نداریم، به ظرفیتهای بالای قرارگاه در زمینه حوزه های بالادستی نفت اشاره کرد و گفت: 10 سکو را در پارس جنوبی ساخته و نصب کرده ایم که از این تعداد 8 سکو برای پروژه های قرارگاه و دو سکو برای سایر فازها بوده است و همچنین 76 حلقه چاه در دریا حفاری کرده ایم که متوسط عمق انها بیش از 5 هزار متر بوده؛ همچنین امکانات حفاری خشکی را نیز در دست داریم و توافقاتی نیز با وزارت نفت در زمینه کمک به توسعه میادین با اولویت میادین مشترک داریم که در این زمینه مناقصاتی در اواخر سال گذشته توسط وزارت نفت برگزار شد، پروژه هایی جانمایی شد و سهم هر شرکت مشخص شد اما بدون اعلام دلیل، این مناقصات کنسل شده و هیچ قراردادی با پیمانکاران بسته نشد و به نظر می رسد وزارت نفت تصمیم دارد مناقصات را دوباره برگزار کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه طبق قانون متوازن مناطق کمتر توسعه یافته، دولت سه درصد دریافتی شرکتهای دولتی را کسر کرده و به حسابی برای توسعه مناطق محروم و کمترتوسعه یافته واریز می‌کند که از سال 97 که اجرای این قانون آغاز شد برای قرارگاه نیز این قانون اجرایی شد و در سال گذشته 140 میلیارد تومان از دریافتی های قرارگاه کسر شد و این رقم مشکلات زیادی را برای پروژه های ما ایجاد کرد.

محمد افزود: درحالی که قرارگاه نباید مشمول این قانون قرار می‌گرفت و ما پیمانکار هستیم و تابع پیمان هستیم و براساس آن باید پول ما پس از کسورات قانونی به طور کامل به ما پرداخت شود و کسر این سه درصد از دریافتی های قرارگاه غیرقانونی بوده و پس از جلساتی که با دولت و مجلس داشته ایم، همگان به این مهم پی برده اند که نباید این سه درصد از دریافتی های قرارگاه کسر شود و قرار بود در لایحه بودجه سال 99 این موضوع اصلاح شود اما در کمال تعجب سازمان مدیریت باز هم این بند را در لایحه بودجه آورده است.

وی با بیان اینکه برخی پروژه ها براساس فشارهای سیاسی و به صورت ناپخته تبدیل به طرح می شوند گفت: یکی از این پروژه هاطرح اتیلن مرکز بوده که براساس فشارهای سیاسی شروع شده و به صورت ناپخته تبدیل به طرح شده بود که پس از بررسی هایی که انجام شد این طرح به دلیل موانع زیاد از جمله آب و خوراک متوقف شد و قرارگاه طرح جایگزینی را به استانداران و مسئولان شهرهای مربوطه ارائه داد که در قالب آن قرار شد یک طرح الفین را به عسلویه انتقال داده و سه طرح پلی اتیلن را در کنار سد سلمان فارسی احداث کنیم، همچنین در 4 شهر استان فارس 4 شهرک پایین دستی طراحی و اجرا شود که این پیشنهاد مورد تأیید قرارگرفته و درحال انجام اقدامات لازم برای رسیدن به مرحله اجرا است.
https://naftonline.ir/news/19628/
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
اقای محمد شما درست میفرمایید این بی تدبیری رئیس جمهوری و وزیر نفت نالایق که اگه با قرار گاه خاتم مشارکت میکرد ما میتونستیم بزرگترین صادر کننده بنزین وپتروشیم در دنیا بشیم نیازی به خام فروشی نبود و اقتصاد مقاومتی رهبر عزیزم امام خامنه ای اجرا میشد که الان چه کنم چه کنم نکنیم گر الان بازم میشه اگه وزیر ولای ورئیس جمهور ولایی بیاد همه چیز درست میشه
0