کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشکسوت فوتبال:

دو نماینده آبادان نفتی هستند! ؛ از نماینده‌ مجلسی که استخدام نفت است چه کاری برمی‌آید؟

خبرگزاری فارس , 12 آذر 1398 ساعت 16:37

پیشکسوت تیم فوتبال آبادان گفت: دو نماینده آبادان استخدام شرکت نفت هستند، آنها هرچقدر هم نماینده مردم باشند چه کار می‌توانند انجام بدهند و چه انتظاری می‌توان از آنها داشت؟


به گزارش نفت آنلاین ؛ علی فیروزی ، در مورد اینکه تیم‌های نفتی مانند صنعت نفت آبادان براساس مصوبه مجلس نمی‌توانند از حمایت‌ مراجع دولتی برخوردار شوند و به همین خاطر با وضعیتی بحرانی روبرو شده‌اند، اظهار داشت:‌ متأسفانه نمی‌دانم چرا ناگهان این مسئله عنوان شد و با این تیم‌ها اینطور برخورد کردند. در آبادان حدود 13 تیم خراب شدند تا تیم نفت آبادان به وجود آمد و در جام تخت جمشید شرکت کرد، مردم با این تیم بزرگ شده‌اند.

فیروزی ادامه داد:‌ تیم‌هایی مانند صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان و پارس جم تیم‌هایی هستند که مردم با آنها زندگی می‌کنند اما نمی‌دانم چرا وزیر نفت تصمیم گرفته این تیم‌ها را از پوشش وزارت مربوطه‌اش خارج کند. آیا این کار کارشناسی شده است؟ آیا معایب آن را دیده‌اند؟

پیشکسوت فوتبال آبادان با بیان اینکه تنها تفریح مردم شهرهای جنوبی مانند آبادان همین فوتبال است، عنوان کرد:‌ این تیم‌ها باعث می‌شوند که مردم از راه انحراف دور باشند و به ورزش روی بیاورند که برای کشور ما یک سرمایه است و جوان‌ها می‌توانند در جهت مثبت گام بردارند. این حرکت، حرکت درستی نبود و نه تنها به فوتبال بلکه به خیلی از زمینه‌های دیگر در کشور ما ضربه می‌زند. این مسئله در وهله به جوان‌ها ضربه می‌زند. اگر این علاقه‌مندی را از جوان‌ها بگیریم آنها چه دارند و به کجا باید بروند؟ در آبادان کار نیست و مردم انگیزه زیادی ندارند و جوانان با تیم صنعت نفت خلا‌های زیاد زندگی خودشان را جبران می‌کنند.

وی افزود:‌ این کار، کارشناسی نشده است. باید زمان می‌دادند که اسپانسرها و بخش خصوصی ورود کنند نه اینکه تیم‌ها و مردم را در استرس ببرند و در بلاتکلیفی قرار بدهند. این مسئله فقط مربوط به فوتبال هم نیست. تیم‌های نفتی در سایر رشته‌ها هم مانند بسکتبال فعالیت دارند و با حالا با رها کردن این استعدادها ورزش ما به شدت ضربه می‌بیند و این ضربه در وهله اول متوجه قشر جوان‌ کشور ما است.

فیروزی در مورد اینکه آیا مسئولان و نمایندگان مجلس در شهرهایی مانند آبادان نباید فکری برای این مسئله می‌کردند، گفت: دو نماینده آبادان استخدام شرکت نفت هستند، هیچ نهادی هم بهتر از وزارت نفت برای کار کردن نیست. آنها هرچقدر هم نماینده مردم باشند چه کار می‌توانند انجام بدهند و چه انتظاری می‌توان از آنها داشت؟

راهکار وجود دارد ولی  مسئولان نمی‌خواهند کاری کنند. مگر حمایت از  این تیم‌ها چقدر هزینه می‌برد؟ در حالی که شهرهایی مانند آبادان درآمدهای زیادی دارند، اما این پول‌ها کجا می‌روند؟

سرمربی اسبق تیم صنعت نفت آبادان با اشاره به اینکه این شهر استعدادهای ورزشی زیادی دارد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم از این استعدادها استفاده کنیم، چون نمی‌توانیم برای آنها هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم. باید زمینه‌ای فراهم شود که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رشد شکوفایی استعدادها فراهم باشد تا در سال‌های آینده بتوانیم نیروهای ورزشی را از طریق خودمان به تیم‌های‌مان تزریق کنیم. راهکار زیاد است و آنهایی که کار اقتصادی را بلد هستند این مسئله را به خوبی می‌دانند. اینکه در سطح کلان چه اتفاقی می‌افتد که نمی‌توانند از این تیم‌ها حمایت خوبی داشته باشند را افراد دیگری باید جواب بدهند.


کد مطلب: 19537

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19537/دو-نماینده-آبادان-نفتی-هستند-نماینده-مجلسی-استخدام-نفت-کاری-برمی-آید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir