کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دیوان محاسبات:

تخلف وزارت نفت توسط دادستان تایید شد

ایلنا , 12 آذر 1398 ساعت 11:39

عادل آذر:تشکیل پرونده برای دستگاه‌های مختلف یک روال است که برای بررسی موضوعات انجام می‌شود. در این پرونده حسابرس ما تشخیص می‌دهد که یک تخلفی در وزارت نفت رخ داده و از این رو پرونده تشکیل شده است.


به گزارش نفت آنلاین ؛ عادل آذر در جمع خبرنگاران درباره پرونده وزارت نفت در دیوان محاسباتی کشور اظهار داشت: تشکیل پرونده برای دستگاه‌های مختلف یک روال است که برای بررسی موضوعات انجام می‌شود. در این پرونده حسابرس ما تشخیص می‌دهد که یک تخلفی در وزارت نفت رخ داده و از این رو پرونده تشکیل شده است.


بیشتربخوانید > تشکیل پرونده تخلف ۳۰هزار میلیاردی وزارت نفت

وی با تاکید بر اینکه این پرونده بحث تخلف است و نه جرم، گفت: نامه دادخواستی از سوی حسابرس دیوان محاسبات ارسال شده و بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تخلفی در بحث بانکرینگ رخ داده است که ناشی از عدم رعایت قانون بوده است.

رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد: هدف وزارت نفت معتقد است که قانون رعایت شده است.

وی با بیان اینکه دادستان این تخلف را تایید کرده است، گفت: بعد از تایید دادستانی، موضوع به هیات مستشاری ارجاع داده می‌شود.

عادل آذر با تاکید بر اینکه این پرونده مربوط به حسابرسی‌های سال ۹۴ است، گفت: تاکید می‌کنم که پرونده بحث تخلف است نه ارتکاب به جرم.

این مقام مسئول ادامه داد: این پرونده ۱۲ خوانده دارد که آقای زنگنه جزو خوانده‌ها نیست.

وی همچنین با اشاره به گزارش نظام پرداخت ارز در گیرندگان ارز گفت: گروه‌ها، دسته‌بندی‌های مختلف شده‌اند و این گزارش به واسطه تفریغ بودجه سال ۹۷ به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود. از جمله گیرندگان ارز دارویی، خوراک دام و ... هستند. در حال حاضر به دنبال این هستیم که با تکمیل اطلاعات در هفته اول بهمن ماه این گزارش که مبتنی بر حسابری عملکرد پرداخت تنظیم شده، ارائه شود.


کد مطلب: 19534

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19534/تخلف-وزارت-نفت-توسط-دادستان-تایید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir