تاریخ انتشارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
عملیات نصب اسپول‌های دریایی دو سکوی گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی به‌منظور تکمیل زنجیره انتقال گاز ترش از مخزن تا پالایشگاه پایان یافت.
فاز 13 پارس جنوبی | نفت آنلاین
فاز 13 پارس جنوبی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محسن عزیزی، جانشین پروژه خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: عملیات نصب اسپول‌های دریایی دو سکوی اصلی و اقماری ۱۳A و ۱۳C پس از ۴۷ روز تلاش شبانه‌روزی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، ایمنی و عملیاتی در شرایط نامساعد آب و هوایی دریا با موفقیت به پایان رسید.

وی با تاکید بر همکاری بی‌وقفه همه اجزای پروژه و تیم‌های پیمانکاری شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و تأسیسات دریایی ایران افزود: با اتمام این بخش، ظرفیت فرآورش و شیرین‌سازی ۲۸ میلیون مترمکعب (معادل یک میلیارد فوت‌مکعب) گاز غنی از موقعیت مخزنی این دو سکو در پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی فراهم شده است.

به گفته عزیزی، با تکمیل این عملیات، کل پکیج خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ به طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر تکمیل شده که سبب افزایش ظرفیت تولید گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی و تداوم تامین پایدار گازرسانی به‌خصوص در فصل زمستان می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان طراحی شده است.
https://naftonline.ir/news/19483/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0