تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
فرمانده نیرو پدافند هوایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۹۸، گفت: منطقه این رزمایش شبیه سازی منطقه عمومی خلیج فارس بخصوص تنگه هرمز است یعنی همه تجهیزات و سامانه هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می کنیم در این میدان حاضر است.
به گزارش نفت آنلاین ؛ امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۹۸ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رزمایش در منطقه ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام خواهد شد، اظهار داشت: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش سخت ترین و واقعی ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

امیر صباحی فرد ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی که الان نوک حمله است را محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: توصیه من به دشمنان این است که خود را در ورطه این آزمایش قرار ندهند چراکه ورود به این امتحان و ورود به فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران همانطور که در گذشته نیز نشان داده شده است، جز خفت و خواری برای آنها دستاوردی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش سلاح و سامانه های بومی و به روز دنیا به کار گیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند.

امیر صباحی فرد گفت: در این رزمایش از نیروهای جوان استفاده می کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص شرایط ارزیابی و دیگر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، تصریح کرد: ما در این رزمایش از نیروی هوایی بعنوان نیروی متخاصم (نارنجی) استفاده می‌کنیم و از همه داوران هم خواسته ایم تا ما را به صورت واقعی مورد ارزیابی و محک قرار دهند تا انشالله در آینده بتوانیم از همه توانمندی‌های خود در میدان رزم استفاده کنیم.

وی گفت: این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خردادماه امسال بعنوان یکی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

امیر صباحی فرد در پایان اظهار داشت: منطقه این رزمایش شبیه سازی منطقه عمومی خلیج فارس بخصوص تنگه هرمز است یعنی همه تجهیزات و سامانه هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می کنیم در این میدان حاضر است./ farsnews
https://naftonline.ir/news/19453/
منبع : فارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0