تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
رشد ۳ تا ۴ درصدی حوادث مرتبط با گاز در هر سال

کشته شدن ۳۴۸ نفر در حوادث گازی

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران از رشد سالانه ۳ تا ۴ درصدی حوادث مرتبط با گاز در منازل مردم خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۴۸ نفر ناشی از حوادث گازی کشته شدند.
به گزارش نفت آنلاین ؛ غلامرضا بهمن‌نیا رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با جایگزینی گاز با سوخت مایع علاوه بر کاهش هزینه‌های سنگین استفاده از سوخت مایع، توانستیم در جهت حفظ بیشتر محیط زیست گام موثری برداریم.

وی افزود: در سیلاب فروردین ماه امسال میزان آمادگی شرکت گاز و تاب‌آوری این شرکت برای رسیدن سریع‌تر به شرایط نرمال بسیار موثر بود و شرکت گاز توانست در سیلاب‌های آغازین سال سربلند باشد.

بهمن‌نیا با بیان اینکه برخی مسائل جزو مسئولیت‌های شرکت گاز نیست، اما جزو دغدغه‌های اجتماعی ما قرار دارد گفت: بحث انفجار، آتش‌سوزی و گاززدگی که جزو حوادث گازی هستند، جزو دغدغه‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و در این زمینه در طی سال های گذشته تلاش کرده با فرهنگسازی نسبت به کاهش تعداد حوادث گازی در منازل مردم اقدام کنند.

وی افزود: در سال 97 در مجموع 2 هزار و 61 حادثه گازی در منازل مردم ثبت شده که در این حوادث 348 فوتی داشته‌ایم.
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد:‌ علیرغم تلاش‌های گوناگون برای فرهنگسازی هر سال با 3 تا 4 درصد افزایش تعداد حوادث گازی روبرو هستیم که در سال 97 نیز نسبت به سال قبل از آن 4.67 درصد افزایش تعداد حوادث را شاهد بودیم.

بهمن‌نیا افزود: از 348 نفری که در سال گذشته ناشی از حوادث گازی فوت کردند، 135 فوتی ناشی از انفجار و آتش‌سوزی بوده که این حوادث دلایلی چون درست بسته نشدن بست‌های شلنگ، فرسودگی و پارگی شلنگ‌ها و استفاده از وسایل گازسوز غیراستاندارد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین 213 مورد فوتی ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن بوده که 88 درصد این حوادث به دلیل مشکلات ناشی از دودکش بوده است.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بیش از 90 درصد حوادث گازی از آبان ماه تا پایان هر سال رخ می‌دهد گفت: 24 درصد حوادث در روستاها و 76 درصد حوادث در شهرها رخ داده است.

بهمن‌نیا افزود: در سال 96، نشستی با حضور نمایندگان تمامی ذینفعان و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در خصوص ارائه راهکارهای جلوگیری از حوادث گازی برگزار شد که راهکارهای متعددی ارائه شده و قرار بود هر سازمان به ظرفیت خود اقداماتی را انجام دهد که امسال نیز نشست مشابهی با حضور تمامی ذینفعان و ارگان‌های مختلف برگزار می‌کنیم تا اقدامات انجام شده و همچنین راهکارهای لازم را برای کاهش حوادث گازی بررسی کنیم.
https://naftonline.ir/news/19402/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0