تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
عملیات توپک‌رانی هوشمند خطوط لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ خانگیران با استفاده از توپک‌های هوشمند MFL/TFI در محدوده عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به طول ۷۰ کیلومتر به پایان رسید.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسین هنرور، رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در این باره گفت: عملیات توپک‌رانی هوشمند روی خطوط لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ به طول تقریبی ۷۰ کیلومتر انجام شد و توپک‌رانی خطوط هشت اینچ انتقال گاز چاه شماره ۴۵ به مرکز جمع‌آوری، به طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر در برنامه آتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات توپک‌رانی هوشمند خطوط با هدف بهره‌برداری ایمن و مستمر از میدان‌های گازی خانگیران و گنبدلی در دستور کار است، گفت: نخستین‌ بار در سال ۹۳ خط لوله هشت اینچ چاه شماره ۴۳ توپک‌رانی شد.

توپک‌رانی هوشمند در صنعت نفت و گاز به‌عنوان یکی از روش‌های پیشرفته و نوین، جایگزین بازرسی سنتی به روش عملیات خاکبرداری شده است. اطلاع از وضعیت خطوط لوله به‌منظور استمرار تولید و رفع نگرانی از مخاطرات ایمنی و پیشگیری از حوادث ناگهانی بسیار حائز اهمیت است و افزون بر بازرسی‌های معمول، بازرسی خطوط لوله به وسیله توپک‌های هوشمند به عنوان فناوری جدید بازرسی برای شناسایی عیوب در دستور کار قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/19331/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0