تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
با حکم معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، مدیرعامل پالایشگاه شازند که کمتر از دوسال براین تصدی بود مجددا تغییر کرد.
واکنش یک نماینده مجلس به تغییر مدیرعامل پالایشگاه شازند استان مرکزی| نفت آنلاین
واکنش یک نماینده مجلس به تغییر مدیرعامل پالایشگاه شازند استان مرکزی| نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایش ‌و پخش، در احکام جداگانه‌ای مدیران عامل جدید دو پالایشگاه دولتی شازند اراک و آبادان را منصوب کرد. گفتنی است علیرضا امین که بر تصدی مدیرعاملی پالایشگاه شازند بود، کمتر ازدوسال پیش سکان این مجموعه را به دست گرفته بود.
 
پالایشگاه امام خمینی شازند اراک در سال ۱۳۷۲ به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران آغاز به کار کرد که ظرفیت آن حدود 250 هزار بشکه در روز بوده و عمده بنزین سوپر کشور در این پالایشگاه مدرن تولید می شود.

به اعتقاد کارشناسان تغییر زود هنگام مدیران مجموعه های بزرگ و استراتژیک لطمات جبران ناپذیری به ساختار و تولید این مجموعه ها وارد می کند.
 
 دراین خصوص علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: این حرکت ها در تغییر زود هنگام مدیریتی مجموعه های استراتژیک کشور نشان از نوعی بی‌ثباتی در مدیریت وزارت نفت و شرکت های اصلی آن دارد. 

وی افزود: موقعیت و شرایط استراتژیک پالایشگاه شازند ایجاب می کند که مدیریت این مجموعه دستخوش تغییرات و بی ثباتی‌های مدیران بالادست نشود.
 
ابراهیمی گفت: مدیرعامل سابق این پالایشگاه کمتر از دو سال براین تصدی قرارداشت که البته در این مدت تعامل مفیدی باعوامل شهرستان و استان مرکزی ایجاد نموده بود.

از این رو به گفته نماینده شازند صحیح نیست که اگر قرار به جابجایی در پالایشگاه آبادان و یا هر منطقه دیگری بوده این جابجایی پالایشگاه شازند را به مخاطره بی اندازد.
 
وی در پایان تاکید کرد : مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش دراین جابجایی با هیچکدام از مسئولین ذیربط استانی تبادل نظر و هماهنگی انجام نداده که این موضوع را خلاف عرف عزل ونصب‌های مربوط به هر استان می دانم.
 
تغییر مدیران از اختیارات مدیران بالا دست است اما عزل و نصب های های پرتعداد و جابجایی های متعدد و طول عمر کوتاه مدیران زیرمجموعه معاونت پالایش و پخش فرآورده های نفتی وزارت نفت به حدی شده که صدای اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درآمده است.
 
گفتنی است مدیران عامل پالایشگاه های آبادان و شازند کمتر از دو سال است که این شرکت ها منصوب شده‌اند.
https://naftonline.ir/news/19267/
منبع : اقتصادآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0