کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط رئیس جمهوری

قانون اصلاح بند (هـ) تبصره (۱) بودجه سال ۱۳۹۸ برای اجرا به وزارت نفت ابلاغ شد

14 آبان 1398 ساعت 10:40

رئیس جمهوری قانون اصلاح بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.


به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را که به تایید شورای نگهبان رسیده است برای اجرا به وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

قانون موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، قوانینی است که از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

رئیس جمهوری همچنین قانون اصلاح بند(هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش نفت آنلاین ، نمایندگان در نشست علنی ۲۱ مهرماه مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با طرح استفساریه بند «هـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور موافقت کردند.

در طرح استفساریه بند «هـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور آمده است:

آیا شرکت ملی نفت ایران می‌تواند در اجرای بند «هـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به هر دلیلی از جمله افزایش قیمت نفت خام مبادرت به افزایش قیمت مواد اولیه قیر یا کاهش حجم آن از ۴ میلیون تن یا تغییر در نسبت‌های مقرر کند؟

پاسخ: خیر، شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تامین ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر موضوع بند «هـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اقدام کند.

بر اساس این گزارش عنوان طرح و متن آن به‌ شرح زیر اصلاح شد:

ماده‌ واحده- بند «ه‌ـ» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مصوب ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ به‌ شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- فراز اول به‌ شرح زیر اصلاح شد:

شرکت ملی نفت ایران مکلف است مبلغ شصت هزار میلیارد (۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها را به‌ صورت ماهانه به حسابی که نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ۱۰۰ درصد مبالغ واریزی را به‌صورت ماهانه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سقف سهمیه‌های زیر برای خرید قیر مصرفی و پرداخت هزینه‌های اجرای آسفالت اختصاص دهد.

خزانه‌داری کل کشور مکلف است مبلغ واریزی شرکت ملی نفت ایران به حساب مربوطه را به‌ صورت کامل بر اساس درصدهای مشخص‌شده به حساب دستگاه‌های اجرایی مربوط واریز و با شرکت مذکور در پایان سال تسویه‌حساب کند.

۲- فراز چهارم این بند از عبارت «تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت، قیراندود (ایزولاسیون)» تا عبارت «به‌صورت ۱۰۰درصد تحویل شود» حذف شد.

۳- یک جزء به‌ شرح زیر به این بند اضافه شد:

تامین قیر موضوع این بند نسبت به سایر نیازها در اولویت است و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلف‌اند ترتیبی اتخاذ کنند که قیر مورد نیاز سایر امور پس از تامین قیر موضوع این بند، تحویل آنها شود.


کد مطلب: 19264

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19264/قانون-اصلاح-بند-ه-تبصره-۱-بودجه-سال-۱۳۹۸-اجرا-وزارت-نفت-ابلاغ

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir