کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران:

تحقق حفر و تکمیل 73 حلقه چاه /3616 مورد خدمات فنی و ویژه حفاری چاه های نفت و گاز در NIDC

13 آبان 1398 ساعت 12:13

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از تحقق حفر و تکمیل 73 حلقه چاه های های نفت و گاز و انجام سه هزار و 616 مورد خدمات فنی و ویژه مرتبط با صنعت حفاری از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران بابک زنگنه روز دوشنبه (13 آبان ماه) در توضیح بیشتر در این باره گفت: بیشترین حجم خدمات ارایه شده از سوی این شرکت شامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می شود که در گستره ای به وسعت 400 هزار کیلومتر مربع در پنج استان کشور فعالیت دارد. 

وی افزود: همچنین شرکت های نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شماری از شرکت های بخش خصوصی از خدمات این شرکت در دو بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی فنی مهندسی استفاده می کنند. 

زنگنه اظهار کرد: در حدود 200 روز از سال جاری از مجموع چاه های حفر شده یک حلقه اکتشافی، 30 حلقه توسعه ای توصیفی و 42 حلقه تعمیری بوده است که 53 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دو حلقه نفت مناطق مرزی، هشت حلقه فلات قاره، چهار حلقه متن و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شد. 

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران متراژ حفاری چاه های نفت و گاز در این مدت را 99 هزار و 349 متر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در بخش خدمات ویژه نیز 15 هزار و 779متر حفاری به شیوه افقی و جهت دار که نسبت به حفاری عمودی (متداول) از نظر محاسبات فنی و ابزار و تجهیزات کاربردی تفاوت هایی دارد و  317 متر مغزه گیری جهت کسب اطلاعات از مخزن در اعماق زمین با ایجاد 37 حفره محقق گردید. 

وی در پیوند با این مطلب افزود: در بخش خدمات فنی هم در مدت پیش گفته دو هزار و 126 متر حفاری با هوا و 340 متر حفاری به روش  فروتعادلی (UBD) که هر کدام با توجه به شرایط و سازند چاه ها صورت می پذیرد، به ثبت رسید. 

زنگنه انجام 288 مورد نمودارگیری درون چاهی ، 282 مورد نمودارگیری از سیال حفاری و 228 مورد چاه پیمایی را از شمار خدمات مدیریت خدمات ویژه حفاری و 174 مورد تعمیر چاه ها با کاربست دستگاه لوله مغری سیار که در مواردی جایگزین دستگاه حفاری می شود را از جمله فعالیت های مدیریت خدمات فنی بر شمرد. 

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: تحقق یک هزار و 17 مورد تزریق پذیری، 676 مورد سیمانکاری، 54 مورد اسید کاری ویژه و گسترده، 325 مورد لوله گذاری چاه، 61 مورد آزمایش بهره دهی چاه، 33 مورد نصب آویزه و 301 مورد آزمایش چاه با ساق مته از دیگر خدمات فنی حفاری است که با توجه به برخورداری این شرکت از متخصصان مجرب در هر یک از خدمات متنوع فنی و مهندسی و تجهیزات لازم به شرکت های متقاضی ارایه گردید.

وی یادآور شد: این شرکت توسعه فعالیت های خود در عملیات حفاری و ارایه خدمات جانبی به شرکت های بهره بردار نفتی و سایر شرکت های متقاضی را در مناطق خشکی و دریایی استان های نفتخیز کشور را در دستور کار دارد و به عنوان یکی از شرکت های بالا دستی تابع شرکت ملی نفت ایران نهایت تلاش خود را در جهت پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید به کار گرفته است.


کد مطلب: 19251

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/19251/تحقق-حفر-تکمیل-73-حلقه-چاه-3616-مورد-خدمات-فنی-ویژه-حفاری-های-نفت-گاز-nidc

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir