تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
مسئولان معاونت منابع انسانی وزارت نفت مهرماه امسال در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تا آذرماه امسال خبر داده‌اند.
افزایش 500 تا 900 هزارتومانی حقوق ها بعد از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل
به گزارش نفت آنلاین ؛ مسئولان معاونت منابع انسانی وزارت نفت مهرماه امسال در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تا آذرماه امسال خبر داده‌اند.

  همزمان با این اظهارنظر برای اجرای طرح بهبود معیشت کارکنان پیمانکاری شاغل در صنعت نفت از پارسال مراحل آزمایشی این طرح در برخی از شرکت‌های گاز استانی به صورت پایلوت و آزمایشی آغاز شده و قرار است نسخه نهایی این مدل به استناد وعده های مسئولان منابع انسانی وزارت نفت تا پایان آذرماه در صنعت نفت اجرایی و عملیاتی شود.

 یکی از مهمترین ویژگی های اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل در بین کارکنان پیمانکاران صنعت نفت از بین رفتن تبعیض بوده به طوری که بنا بر اعلام مدیران منابع انسانی با اجرای این طرح پرداخت ها در بخش پیمانکاری منطقی خواهد شد و بر مبنای و تناسب تخصص شغلی به کارکنان  حقوق و دستمزد پرداخت خواهد شد.

در بحث طبقه بندی مشاغل، پرداخت بیشتر بر مبنای تخصص شغلی است و این بدان معنا بوده که هم اکنون پرداخت‌هایی که به کارکنان پیمانکاری صنعت نفت پرداخت می شود برمبنای قانون کار و برای همه مشاغل تقریبا عددی یکسان بود پس از اجرای طرح طبقه‌بندی، هر شغل در طبقه خود قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر یک تکنسین متخصص مکانیک یا ابزار دقیق با یک مهندس تعمیرات پرداخت‌های متفاوتی را بر مبنای طبقه شغلی تعریف شده خواهند داشت. این طرح با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

مهمترین پرسشی که از سوی کارکنان پیمانکار مطرح می شود آن است که پس از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بهبود معیشت کارکنان پیمانکاری میزان حقوق و مزایای این دسته از همکاران چقدر افزایش می یابد؟ 

«احمد دارابی» مدیرعامل شرکت گاز استان تهران به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شده است درباره میزان افزایش حقوق کارکنان پیمانکاری پس از اجرای طبقه‌بندی مشاغل، گفته است: میزان افزایش و ترمیم حقوق‌ها متغییر است و در قالب جدول و با توجه به نوع کار، مدرک تحصیلی، سابقه و... افزایش می‌یابد که کف حقوق‌ها 500 هزار تومان تا سقف 900 هزار تومان قابل افزایش خواهد بود.

 در همین حال، معاون پارلمانی وزارت نفت اخیرا در پاسخ به مکاتبات نماینده مردم آبادان، از تدوین شناسنامه شغلی، جدول مزد، استانداردسازی تیپ پیمان‌ها، قراردادها و مشاغل پیمانکاری به‌عنوان محورهای طرح ساماندهی وضعیت قراردادهای پیمانکاری با رعایت عدالت در پرداخت خبر داده است./انرژی نیوز
 
اخبار موثق  کارکنان نفت  (رسمی ، قراردادی و پیمانکاری ) را در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نفت آنلاین دنبال کنید ؛
عضویت از طریق لینک های زیر

عضویت در پیج اینستاگرام نفت آنلاین
عضویت در کانال تلگرام نفت آنلاین
https://naftonline.ir/news/19210/
منبع : انرژی نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
Aاشرفی
ایا طرح طبقه بندی مشاغل شامل حال کارگران پیمانکاری حفاری میشود
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناصر
مشخص نیست
feedback
United States
جواد
با سلام خدمت شما پرسنل خدمات غذایی حفاری تا الان که پیام میدم هنوز حقوق نگرفتن البته این ماه سوم متوالی که این روند ادامه دارد.بعد شما دم از طبقه بندی مشاغل میزنید حداقل یک مرتبه هم پیگیر باشید.ثواب داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
نعمت الله جمالی
سلام من نیروی ارکان ثالث عملیاتی نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب (مادون )هستم جا داره تشکر کنم و دست کسانی که پیگیر حل مشکلات معیشتی نیروهای ارکان ثالث هستن رو می بوسم ،و یه خواهش دارم که سیتم پرداختی نیروهای ارکان ثالث رو بصورت مستقیم از خود شرکت نفت به حساب واریز کنید ،تا حقوق نیروها بدون هیچ کمی و کاستی به دستشون برسه و تا حدی از تخلفاتی ک در حقوق نیروها پیمانکاری مشاهد میشه برطرف بشه تا ما ارامش داشت باشیم زیرا هر ماه ما باید به دنبال فیش حقوقی باشیم و یا از امور قراردها پیگیری کنیم ک حقوق ما چقدر واریز شد تا با دریافتیمون مطابقت دارد یا ندارد ممنونم از همه
feedback
Iran, Islamic Republic of
پارسا
هرسال نزدیک انتخابات این اراجیف ودروغها رو میگید ..ننگ بر شما ...دیگه حرفاتون یشاهی نمیارزه ..همه هم میدونن که ....
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
سلام خسته نباشید
چرا طبقه بندی مشاغل برای کارکنان قراردادی نفت اجرا نمیشه
همین الانم حقوق پیمانکارها ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از بچه های قراردادی هست اونم تو منطقه عملیاتی و اقماری با این طرح حقوق پیمانکارها ۱ میلیون تومان بیشتر از قراردادیها میشه دیگه آیا انگیزه ای برای بچه های قراردادی میمونه که تک تکشون تحصیلات عالی ، سابقه بالا ، تخصص شغلی و پستهای کلیدی و حساس دارند و خلاصه آچار فرانسه وزارت نفت اونان دیگه قضاوت و پیگیری راست و دروغ حرفام با شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
توی منطقه خارک که بر عکسه و پستهای کلیدی هم ندارن و البته صرفا به خاطر 1 سال تا 2 سال سابقه بیشتر یا داشتن خانواده نفتی قراردادی شدین پس بزرگ نمایی نکنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
چرا وزارت نفت فقط حقوق پیمانکارا رو اضاف میکنه ولی به آیتمهای فیش قراردادیها ۲۰ هزارتومان اضاف میشه ، ۹۰۰ هزار تومان که اضاف شه براشون حقوقشون ۲ میلیون بیشتر از قراردادیها میشه چرا به فکر قراردادیها نیستن و همش اضافات برا پیمانکارهاست الانم ۲۰۰ هزارتومان بیشتر از ما میگیرن که ۱ تومان هم اضاف شه خدا را خوش میاد اونا بدی آب و هوا میگیرن ولی ما نداریم اونا پول غذاشونم میگیرن و فقط طبقه بندی مونده براشون که اجرا شه چرا همه چی برعکسه ؟
feedback
Romania
چقدر نیروهای قردادی نفت خود شیفته و حال به هم زنند، انگار که نه انگار که یه زمانی خودشون هم پیمانکاری بودن. خیلی دلم میخواد این طرح طبقه بندی مشاغل درست اجرا شه تا دیگه اینقدر نیروهای نو کیسه قراردادی به پیمانکاری فخر فروشی نکنن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست خودتونه کشتین چه بید
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
تمامی این اجحافی که به بچه های قرارداد مدت موقت میشه از بی عرضه گی و ترسو بودن این دسته از کارکنان است. ما قراردادیا ثابت کردیم که حتی از 4 تا دانشجوی نفت که حتی به دیوان عالی کشور شکایت کردن و باعث شدن که آزمون استخدامی هم قطع بشه، کمتر هستیم. هر چی می کشیم از این بی عرضگی ماست. کل کاری که انجام دادیم دست به دامان 4 تا نماینده شدیم که خودشون با استخدام بچه هاشون تو نفت خام می شن. وقتی که عیدی آخر سال کارگری رو تقسیم بر 12 می کنن و رو حقوقمون میارن چنان خر کیف میشیم کلی تشکر میکنیم همینه. جز شکایت به بازرسی کل کشور و دیوان عالی هیچ راهکاری نیست. بنظرتون 30000 کارمند قراردادی رو یکجا اخراج می کنن با اینکار؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید اکار
خوب
feedback
United Arab Emirates
سید عباس
با سلام از اینکه میبینم همکارای پیمانکاریمون با اقدامی خوشحال بشن من هم خوشحال میشم و آخر اینکه از وزیر محترم خواهشمندم دستوری بدن که طرح طبقه بندی شامل حال ما قراردادیها هم بشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قراردادیها که این قدر ناراحتند حق شیفت سه برابری سه قلم ترمیم وفوق الاده میگیرند
feedback
Iran, Islamic Republic of
Ali
باسلام طرح طبقه بندی مشاغل اصلا اجرا نشد در گچساران هیچ دارن از حقوقمون هم کم میکنن تازه اکه این طرح اجرا بشه که بعید میدون با کم کردن بقیه اتیم ها بازم حقوق رو برمیگردونن به همون حقوق قبلی این که نشد طرح که بخوای یه چیزی بدی از اون طرف از حقوقت کم کنن که بازم همون اش و همون کاسه هست برادر
0