تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
به مناسبت هفتم آبان سالروز فوران چاه 147 رگ سفید:

پیام مدیرعامل NIDC در پاسداشت یاد و خاطره دو تن از جان باختگان این حادثه

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پیامی به مناسبت هفتم آبان سالروز فوران و آتش سوزی چاه 147 رگ سفید، یاد و خاطره دو تن از جان باختگان این شرکت در حین انجام وظیفه را گرامیداشت.
شهدای صنعت حفاری در حادثه رگ سفید | نفت آنلاین
شهدای صنعت حفاری در حادثه رگ سفید | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در پیام مهندس سید عبداله موسوی با اشاره به نقش و جایگاه حفاری در صنعت نفت و تلاش و از خود گذشتگی حفارمردان در تولید نفت و گاز، گفت: از خود گذشتن زنده یاد فرزاد ارزانی و زنده یاد محمد سلیمی بیانگر تلاش خستگی ناپذیر مردان بی ادعای صنعت نفت و حفاری در راستای توسعه پایدار این صنعت راهبردی است. 
 
وی صنعت حفاری را در ردیف صنایع پرخطر و توام با ریسک بالا در جهان عنوان و ضمن تجلیل و بزرگداشت یاد همکارانی که در حوادث هنگام کار در گذشتند افزود: هر چند رعایت استانداردها، ضوابط و مقررات ایمنی در این صنعت در پیشگیری و یا کاهش حوادث بسیار موثر است اما با این اوصاف با توجه به شرایط و رفتار چاه های نفت و گاز بروز حوادث در ستیز با طبیعت ناشناخته اجتناب ناپذیر می باشد. 
 
موسوی تصریح کرد: به طور یقین روز آمدی و آگاهی کارکنان عملیاتی به آخرین یافته ها در مباحث ایمنی و نگهداری و تعمیرات دوره ای دستگاه های حفاری و تجهیزات مربوط به آن همسو با دقت عمل در مطالعات زمین شناسی، شناخت مخزن و  فنی و مهندسی می تواند در کاهش بروز حوادث احتمالی موثر واقع شود. 
 
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران حادثه فوران و آتش سوزی چاه 147 رگ سفید در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در مناطق نفتخیز جنوب را در نوع خود با توجه به فشار و شرایط  مخزن کم نظیر دانست و گفت: در این رویداد ناگوار دو تن از همکاران شهادت گونه جان خود را از دست دادند و دستگاه حفاری 95 فتح به کلی در آتش سوخت. 
 
وی با اشاره به اینکه این حادثه در روز یکشنبه هفتم آبان ماه سال 1396 به وقوع پیوست، افزود: در این ارتباط بلافاصله با تشکیل کمیته بحران و بسیج تجهیزات و امکانات لازم و هم افزایی پیوسته میان متخصصان و کارکنان سختکوش عملیاتی، پشتیبانی و سایر بخش های شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری و با نظارت مستقیم مقام عالی وزارت نفت و مدیران  و مسئولان شرکت ملی نفت ایران عملیات مهار و کنترل چاه در دستور کار قرار گرفت و پس از 58 روز  تلاش مداوم و شبانه روزی چاه سرکش مهار و ایمن سازی شد.
https://naftonline.ir/news/19197/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0