تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با انجام برنامه توسعه ای میدان های مشترک غرب کارون، تا پایان امسال میزان تولید نفت این بخش به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
مهندس جهانگیر پورهنگ | مدیرعامل شرکت اروندان | نفت آنلاین
مهندس جهانگیر پورهنگ | مدیرعامل شرکت اروندان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛  مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با خبرنگار شرکت ملی نفت ایران، گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان مجری طرح های توسعه ای میدان های مشترک غرب کارون، برنامه ویژه ای برای توسعه میدان های این حوزه به ویژه میدان آزادگان دارد؛ بر این اساس پیش بینی می شود با اجرای سیاست تولید پلكانی فاز یک توسعه میدان آزادگان، میزان تولید این میدان تا پایان امسال به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی این شرکت بهره برداری از میدان های نفت و گاز است، گفت: با توجه به ماموریت و استانداردهای تعریف شده، برنامه ریزی مدونی برای نگهداشت تولید و تولید صیانتی از میدان های نفت و گاز در برنامه داریم.

وی در ادامه از وجود همکاری تنگاتنگ میان شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت متن خبر داد و گفت: تعامل مشترک باعث خواهد شد تا ضمن اعمال مدیریت موثر بر مخازن و تبادل گزارش های دوره ای از شیوه تولید و شرایط مخزن بین ۲ شرکت،‌ برنامه ریزی برای  توسعه میدان های مشترک غرب کارون توسط شرکت متن به بهترین شکل ممکن انجام شود.

پورهنگ افزود:
این روابط دو سویه از سوی دیگر به شرکت نفت و گاز اروندان نیز این امکان را خواهد داد تا با دریافت گزارش های ناشی از انجام مطالعات تکمیلی موثر بر روی مخازن از سوی شرکت متن، روند بهره دهی چاه ها را به نحو موثرتری ارتقا دهد.

سهراب، اولویت بعدی توسعه ای اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین درباره اقدام های عملی این شرکت در مورد میدان مشترک سهراب نیز گفت: توسعه این میدان با توجه به مشترک بودن آن در اولویت برنامه های شرکت نفت و گاز اروندان است؛ در این رابطه بررسی های اولیه مربوط به واگذاری توسعه این میدان از سوی شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز انجام شده و مناقصه مربوط به آن نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یک شرکت ایرانی توسعه این میدان را بر عهده خواهد گرفت، گفت: اقدام های اولیه برای توسعه میدان های سپهر و جفیر نیز که پیشتر به یک شرکت داخلی واگذار شده بود، انجام شده و دستور شروع به کار آن نیز صادر شده است.

به گفته پورهنگ، بعد از میدان های سپهر، جفیر و سهراب، میدان های سوسنگرد، بندکرخه و مشتاق در انتظار تعیین تکلیف خواهند بود که مناقصات مربوط به آن ها با توجه به اولویت بندی های مطرح شده از سوی شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز و تصمیم هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، اعلام خواهد شد.
https://naftonline.ir/news/19163/
منبع : NIOC
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0