تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت مطرح کرد

نایاب شدن بنزین سوپر همزمان با اوج گرفتن صادرات

عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی برای صنعت نفت، صادرات بنزین به دلیل محدودیت‌های کمتر در اولویت قرار گرفته است و کمبود بنزین سوپر به افزایش صادرات آن به کشور‌های همسایه باز می‌گردد.
کمبود بنزین سوپر در کشور | نفت آنلاین
کمبود بنزین سوپر در کشور | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ طی روزهای گذشته بسیاری از مردم با مشکلات عدیده برای تامین بنزین سوپر  مواجه شدند و تنها برخی از جایگاه ها اقدام به عرضه سوخت می کنند.
این عرضه محدود بنزین سوپر منجر به شکل گیری صف های طولانی در برخی از جایگاه سوخت شده است،
 
مشاهدات میدانی و گلایه‌های مردم نشان از ادامه کمبود عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت دارد.
 
با این وجود شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هفته گذشته ضمن رد ادعای کاهش عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت گفت:میزان تولید و عرضه بنزین سوپر بیشتر از تعهدات این شرکت است و مشکلی برای تامین نیاز بازار وجود ندارد.
 
در همین خصوص حسین امیری‌خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام دریافت گزارش‌های به مجلس مبنی بر کمبود بنزین سوپر از برگزاری نشستی در کمسیون انرژی برای برسی علل این کمبود خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با استناد به ظرفیت بالای پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تامین نیاز‌های داخلی و صادرات، درخواست پاسخگویی مسئولان ذی ربط را داشته است.

مشکلی در زمیته توزیع بنزین معمولی نیست

ناصر رئیسی فرد با اشاره به تولید بنزین سوپر در کشور اظهار کرد: بنزین سوپر در پالایشگاه اصفهان و شازند اراک تولید می‌شود که برخلاف برخی از گفته‌های مبنی بر کیفیت پایین بنزین سوپر از لحاظ کیفی در شرایط متاسبی قرار دارد.

عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با اشاره به کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت تصریح کرد:با وجود تحریم‌های بین المللی برای صنعت نفت، صادرات بنزین به دلیل محدودیت‌های کمتر در اولویت قرار گرفته است و کمبود بنزین سوپر به افزایش صادرات آن به کشور‌های همسایه باز می‌گردد.
وی افزود: از پنج شنبه هفته گذشته به تدریج برخی از جایگاه‌های سوخت بنزین سوپر دریافت کردند و در صورت ارسال مستمر، تا آخر هفته آینده کلیه جایگاه‌های سوخت آماده عرضه بنزین سوخت خواهند شد.
رئیسی فرد اظهار کرد: مشکلی در زمیته توزیع بنزین معمولی نیست و سوخت مورد نیاز در ۱۲ کلانشهر بزرگ به اندازه کافی وجود دارد.
 
با توجه به تعطیلات پیش رو و افزایش مسافرت های بین شهری، نیاز برخی از خودروها به بنزین سوپر افزایش چشمگیری خواهد داشت حال باید منتظر ماند که، آیا مسئولان ذی ربط می توانند کمبود عرضه بنزین سوپر را جبران کنند؟
https://naftonline.ir/news/19156/
منبع : خبرگزاری میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0