تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن این مطلب را بخوانید

در شرکت های دولتی بدون داشتن پارتی استخدام شوید

بسیاری افراد جهت پیدا کردن شغل مورد نظر خود در جستجوی آشنا جهت ورود به آن شغل یا به اصطلاح پارتی هستند.
چگونه بدون داشتن پارتی استخدام شویم؟ | نفت آنلاین
چگونه بدون داشتن پارتی استخدام شویم؟ | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ استفاده از لفظ پارتی بازی از دیرباز در کشور ما وجود داشته است. از پارتی بازی برای استخدام در یک شرکت یا موقعیت شغلی ؛ تا پارتی بازی برای گرفتن فلان امتیاز خاص!

بسیاری از افراد جویای استخدام در شرکت های دولتی گاهی از تلاش برای ورود به موقعیت شغلی خود نا امید می شوند و دلیل آنرا نداشتن پارتی اعلام میکنند.

حال چه کنیم که بدون پارتی وارد شغل مورد علاقه خود شویم ؛ آیا صرف اینکه پارتی نداریم باید از جستجوی مشاغل نا امید شویم؟ قطعا این حرف صحیحی نیست.

بسیاری از افراد هستن که بدون داشتن کوچکترین روابطی در بهترین شرکت های کشور اعم از شرکت های نفتی یا شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو استخدام شده اند. اما رمز موفقیت آنان چه بود؟

در سال های اخیر راه ورود به دانشگاه نسبت به سابق بسیار هموارتر شده است و خیلی افراد به راحتی میتوانند وارد دانشگاه شده و مدرک بگیرند.

اما چه کنیم که شرایط ما برای استخدام نسبت به سایر فارغ التحصیلان هموارتر باشد؟

اولین نکته آن است که تجربیات عملی خود را در رشته ای که از آن فارغ التحصیل شدیم بالاتر ببریم ؛ مثلا اگر دانش آموخته رشته مهندسی برق هستیم سعی کنیم تجربیات عملی خود را در این رشته بالا ببریم.

بنده بعنوان نویسنده این مطلب که شاغل می باشم بارها دیدم برخی از دانش آموختگان دانشگاهی ؛ فقط برای کسب تجربه با گرفتن مجوز وارد محل کار ما میشوند و بصورت رایگان کار می کنند و تا میتوانند معلومات خود را بالا میبرند. قطعا داشتن علاقه و پشتکار رمز موفقیت آنان خواهد بود.

نکته دوم آنکه سعی کنید زبان انگلیسی را بطور کامل فرا بگیرید . آشنا بودن کامل با زبان انگلیسی رمز موفقیت شما را بشدت جهت پیدا کردن شغل مورد علاقه افزایش می دهد.

فرض کنید دارای رشته مهندسی مکانیک هستید و در کنار آن آزمون تافل دادید و زبان را بطور کامل یاد گرفتید . قطعا این موضوع موفقیت شما را 100 برابر خواهد کرد.

علاوه بر این با فراگرفتن زبان انگلیسی و کمی جستجو در اینترنت به دنیایی از اطلاعات وارد میشوید و این بهترین نکته مثبت برای موفقیت شماست.

بسیاری از مشاغل هستند که نیاز به انسان های متخصص دارند و قطعا اگر معلومات شما بالا باشد جای شما آنجاست نه آشنای فلان مدیر یا رییس!

انگیزه نیز مهمترین  عامل موفقیت شما خواهد بود ؛ پس همیشه انگیزه و پشتکار داشته باشید و آنرا از دست ندهید . حتی اگر سال ها بیکار بودید باز هم انگیز داشته باشید . قطعا در صورت از دست دادن انگیزه برای همیشه بیکار خواهید بود.

شرایط کارهای مختلف را بسنجید و برای خود هدف تنظیم کنید . قطعا هدف مهمترین عامل رسیدن به موفقیت میباشد.

در پایان این نکته قابل ذکر است با داشتن یکسری خصوصیات خاص (مانند کسب تجربه ؛ آشنایی با زبان های خارجه و ...) با کمی پشتکار و تلاش و بدون داشتن پارتی میتوانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید . به امید موفقیت همه کارجویان عزیز / محمد امین محبی : خبرنگار نفت آنلاین


 
https://naftonline.ir/news/19121/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United Arab Emirates
امين شكوه منش
بسته ديگه حالم از اين راهكارهاى مزخرفت بهم ميخوره.
من كلى زجر كشيدم تا تونستم تعمييرات موتورهاى دكل و كمپهاى حفارى رو ياد بگيرم ولى هيچ كجا قبولم نميكنن.كلى هم سابقه كار دارم
چرا قبول نميكنى همه چى با پارتيه بستونه ديگه
حداقل ديگه حرف نزنيد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصطفی کمالی
سلام بنده فارغ التحصیل مهندسی مهندس مکانیک هستم دارای مدرک بازرسی جوش و تست های غیر مخرب که من این دوره را بصورت کاملا عملی گذراندم ولی چون پارتی ندارم الان هیچ جایی مشغول نیستم به نظر شما من باید چکار کنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
پریسا
همش الکیه فقط پارتی مهمه
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین جانسون
نويسنده نکس
تازه ترين نظرات
0