تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبرداد

ساخت یک طرح جدید پتروشیمی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت یک طرح جدید پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش در استان کرمانشاه به‌زودی نهایی می‌شود.
سفر بهزاد محمدی مدیرعامل NPC به کرمانشاه | نفت آنلاین
سفر بهزاد محمدی مدیرعامل NPC به کرمانشاه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ بهزاد محمدی، روز چهارشنبه (یکم آبان‌ماه) در جریان بازدید از مناطق پیشنهادی توسعه صنایع پتروشیمی در استان کرمانشاه گفت: احداث یک طرح جدید پتروشیمی در این استان در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط وزیر نفت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابلاغ شده است، افزود: این طرح با حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان توسعه دهنده و با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد و امروز (چهارشنبه) با همکاری استانداری کرمانشاه از مکان‌های پیشنهادی برای اجرای این طرح بازدید کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه طرح جدید، زنجیره کاملی از یک طرح پتروشیمی است و منابع خوراک، آب، برق و زیرساخت‌های لازم برای این اجرای این طرح در منطقه وجود دارد، تصریح کرد: در این طرح به ترتیب گاز طبیعی به متانول سپس متانول به پروپیلن  تبدیل می‌شود و سرانجام پلی‌پروپیلن و متانول به‌عنوان محصولات نهایی خواهند بود.

محمدی درباره دانش فنی این طرح جدید عنوان کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی دانش فنی این طرح را بومی‌سازی کرده است، همچنین اجرایی شدن این طرح سبب رونق صنایع پایین‌دستی و ایجاد اشتغال و فعال شدن بنگاه‌های کوچک و بزرگ در استان کرمانشاه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات ساخت این طرح با انجام مراحل مقدماتی، از سال آینده اجرایی شود، البته همکاری مستقیم نهادها و سازمان‌های استان کرمانشاه در تحقق این برنامه بسیار موثر است.
https://naftonline.ir/news/19119/
منبع : شرکت ملی صنایع پتروشیمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0