تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
45 سال پیش در چنین روزی چاه شماره 131 آغاجاری طعمه حریق شد.
چاه شماره 131 آغاجری | عکس آرشیوی و مربوط به این حادثه نیست
چاه شماره 131 آغاجری | عکس آرشیوی و مربوط به این حادثه نیست
نفت آنلاین :  ۳۰ مهر ۱۳۵۳، چاه نفت شماره ۱۳۱ در آغاجاري طعمه حريق شد؛دكل عظيم چاه بر اثر حرارت ذوب شد و اقدامات وسيع براي خاموش كردن شعله آتش آغاز گرديد؛عکس آرشیوی است و مربوط به این حادثه نیست.

 لازم به ذکر است پس از حدود دو ماه تلاش كارشناسان شركت ملي نفت این چاه در روز ۲۶ آذر ۱۳۵۳ تحت كنترل در آمد و آتش با تزريق سيمان خاموش شد.
https://naftonline.ir/news/19079/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
France
حسین علمدار
به امید روزی که نفت خشک بشه و همه دنیا از ظلمش راحت بشیم به امید روزی که همه آتش بگیرند و مسولین هم باهاش بسوزن
feedback
Iran, Islamic Republic of
حمید شنبدی لنده
افتخار میکنم که بزرگ شده آغاجاری هستم . نزدیک به صد سال است که در این منطقه نفت تولید و صادر میگردد . ولی اگر سری به آغاجاری بزنید میبینید که هنوز مردم آنجا خانه های گلی کوچه های که بعد از باران شل وگل میشود وحتی آسفالت هم نیستند. و هنوز بعضی از مردم هستند که حتی نانشان را هم از نانوایی نسیه میخرند.زمانی یک گروه انگلیس کانادایی برای آموزش توربین به کارگه مرکزی آغاجاری آمدند که به کارکنان آموزش تعمیرات توربین را بدهند وقتی بعد از وقت اداری آنها را برای دیدن آغاجاری بردند در تعجب بودند که این منطقه با این همه درآمد در حد یک روستا هم امکانات ندارد . میگفتند ما فکر میکردیم به پاریس دوم میرویم . حالا هم که یک میدان نفتی جدید به وسعت 53 میلیارد بشکه کشف شده است .حالا خوش به حال کی میشه $
0