تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
توسط یکی از پژوهشگران شركت ملي حفاري ايران محقق شد

بومي سازي ماده پاك كننده تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي با كارايي بالا

یکی از پژوهشگران امور مهندسی شركت ملي حفاري ايران موفق به بومي سازي ماده پاك كننده تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي با كارايي بالا ویژه مناطق گرمسیر شد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛  دکتر اصغر صادق آبادی گفت: این محصول در صنايع مختلف از جمله حفاري، نيروگاهی، توزيع برق،  نفت و گاز، حمل و نقل و مخابرات كاربرد دارد. 
 
وی که هم اکنون در سمت رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری مشغول به کار است، تلاش هاي قبلي سازندگان داخلي در زمینه توليد محصول با كيفيت را به دليل نداشتن پشتوانه علمي و دانش فني ناموفق دانست و افزود: طراحی تولید اين محصول را پیگیری و پس از دو سال تحقيق و آزمايش، موفق به تهیه فرمولاسيون اين ماده گرديد. 
 
این پژوهشگر کشوری توضیح داد: این ماده شوینده از لحاظ تكنيكي از نوع غربي خود (محصول شركت CRC) كارايي بهتر و قيمت پايين تري دارد و از قدرت بالايي در پاك كردن چربي، خاك، نفت، روغن، قير و خوردگي از تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي در مناطق گرم برخوردار است. 
 
صادق آبادی اظهار کرد: اين امر باعث افزايش راندمان عملياتي در موتورهاي الكتريكي  و ساير تجهيزات برقي خواهد شد و با توجه به آلودگي زياد مناطق عملياتي اين ماده بسيار پر مصرف و مفيد مي باشد. 
 
رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری ایران گفت: از آنجا كه تجهيزات الكتريكي را نمي توان با آب پاك كرد از اين ماده براي پاك كردن و زدودن موثر آلودگي ها از تجهيزات الكتريكي، الكتروموتورها، رله ها، پنل هاي الكتريكي، ژنراتورها، ترانسفورماتورها و كنتكتورها استفاده به عمل می آید. 
 
وی افزود: از جمله مزاياي اين ماده مي توان به آتش زا نبودن، تبخير سريع پس از پاك سازي، عدم جايگزاري باقيمانده و آسيب رساني به لايه ازن اشاره كرد. 
 
صادق آبادی با بیان اینکه این محصول مرحله طراحي و تست ميداني را با موفقيت به پايان رسانده و آماده تجاري سازي و توليد در خوزستان براي مصارف داخلي و صادرات است، ادامه داد: از اين ماده مي توان هم به صورت حجمی و  اسپري استفاده به عمل آورد.
https://naftonline.ir/news/19066/
منبع : روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0