تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رئیس قبلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به عبور ۷۳۵ کیلومتر خط لوله نفت از لرستان، گفت: زمینه ایجاد پالایشگاه در این استان فراهم نشده است.
۷۳۵ کیلومتر خط لوله نفت از لرستان عبور می‌کند
به گزارش نفت آنلاین ؛ علی هادی چگنی صبح سه شنبه در شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی با اشاره به ظرفیت های لرستان در حوزه های مختلف، اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها به خصوص در حوزه آب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶ سد در لرستان وجود دارد اما حجم آنها کم است، افزود: متاسفانه در بدنه کارشناسی وزارت نیرو همکاری و حمایت لازم برای اجرای پروژه ها و سدهای لرستان صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... لرستان، گفت: ۶۹ میلیارد باقی مانده از اعتبار ساماندهی قلعه فلک الافلاک به سپاه پرداخت شده و با آزاد سازی مغازه های حریم این قلعه زمینه ثبت جهانی این اثر فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به عبور ۷۳۵ کیلومتر خطوط لوله نفت از لرستان گفت: این در حالیست که هنوز علیرغم پیگیری های زیاد لرستان از این قابلیت نتوانسته استفاده کند و زمینه ایجاد پالایشگاه در این استان فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص های اقتصادی لرستان وضعیت خوبی ندارند، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی لرستان ۳۶ درصد است و این در حالیست که این عدد در کشور ۴۰ درصد است.

وی، گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است و این در حالیست که این عدد در لرستان ۱۳.۵ درصد است و همواره لرستان یکی از استان های اول حوزه بیکاری بوده است.

چگنی در ادامه با اشاره به سند چشم انداز و انجام مطالعات آمایش استانی و شهرستانی در لرستان، افزود: ۱۴۶ طرح عمرانی و اقتصادی حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب ۶۶۳ پروژه در استان در دستور کار است.

چگنی با بیان اینکه در جریان سیلاب ۱۰ ایستگاه پمپاژ لرستان به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شد، بیان داشت: ۱۱۹ فرصت اقتصادی برای سرمایه گذاری در لرستان امکان سنجی شده است.

وی از واگذاری ۳۴۸ پروژه به بخش خصوصی برای اجرا در لرستان خبر داد.
https://naftonline.ir/news/19022/
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0