تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

تحقق 14 هزار متر حفاری جهت دار در نیمه نخست سال جاری

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 14 هزار متر حفاری جهت دار در نیمه نخست سال جاری در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛  قربانعلی کاظمی روز سه شنبه (16 مهرماه) در توضیح بیشتر در این باره گفت: این میزان حفاری بر روی 34 حفره از جمله دو حلقه چاه افقی و 21 حلقه چاه جهت دار صورت گرفت. 

وی افزود: همچنین بخشی از این متراژ مرتبط با حفر هشت حلقه چاه عمودی با کاربست موتور درون چاهی و  سه مورد عبور از مانده حفاری می باشد.

کاظمی انجام پنج مورد عملیات مغزه گیری با بازیافت 222 متر و دو عملیات کنار گذر با ابزار ویپ استاک را بخش  دیگری از عملکرد این واحد که زیر مجموعه مدیریت خدمات ویژه شرکت محسوب می شود، عنوان کرد. 

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران در زمینه مهمترین شاخص های عملکردی این بخش، اظهار کرد: اجرای تمامی خدمات مورد نیاز پروژه های  کلید در دست EPC  و EPD از جمله پروژه های 10+20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، آذر، نفت شهر، دارخوین و هشت حلقه چاه اکتشافی از فعالیت های برجسته این واحد به شمار می آید. 

وی گفت: این خدمات مشتمل بر حفاری به روش افقی و انحرافی (DIRECTIONAL/HORIZONTAL DRILLING)، جهت یابی و گاما (MWD&GAMMARAY)، لاگ مقاومت سنجی (LWD RESISTIVITY)، جایرو (GYRO)، مولتی شات (MULTISHOT)، مغزه گیری (CORING) و بازکردن پنجره (WHIPSTOCK) است. 

کاظمی در خصوص توفیقات حاصله در این واحد تخصصی در مدت پیش گفته، افزود: بهبود عملیات حفاری جهت دار که منجر به کاهش هشت درصدی انتظارات شد از جمله موفقیت هایی است که در نتیجه اهتمام به تعمیرات به موقع تجهیزات و دقت و نظارت بیشتر در انجام فرآیند کار حاصل گردید. 

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران افزایش سهم بازار حفاری جهت دار با وجود 24 شرکت داخلی و خارجی فعال در این عرصه در کشور، از 35 درصد به 40 درصد و پیگیری مستمر برای استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های سازندگان داخلی و مراکز علمی و پژوهشی در ارتباط با ساخت قطعات و تجهیزات را از دیگر توفیقات این اداره بر شمرد. 

وی با تاکید بر اینکه این اداره در زمان حاضر مجرب ترین متخصصان را در ارایه خدمات ویژه حفاری در اختیار دارد، توانمندی های کارشناسان و متخصصان این بخش در حفاری چاه های امدادی در جریان کنترل فوران چاه 147 رگ سفید و  کنگان 23 را یادآور و خاطر نشان کرد: این مجموعه از توان ارایه خدمات در بخش عملیات ویژه حفاری از صفر تا 100 برخوردار می باشد. 

کاظمی در ادامه نگاه خاص به روش های نوین کنترل هزینه ها از جمله روش مهندسی هزینه خدمات تمام شده حفاری جهت دار، مغزه گیری و کنار گذر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اداره از  بخش هایی است که برای شرکت درآمد زایی قابل توجهی دارد و به همین منظور تلاش برای افزایش سهم بازار به نحو مطلوب در دستور کار است.
https://naftonline.ir/news/18967/
منبع : روابط عمومی NIDC
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0