تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
وزیر نفت از کناره‌گیری سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین از طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: شرکت پتروپارس این فاز را به‌طور کامل توسعه می‌دهد.
توسعه فاز یازده پارس جنوبی | نفت آنلاین
توسعه فاز یازده پارس جنوبی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، ۱۴ مهرماه) پس از بازدید از شرکت مهندسی و توربین مپنا (توگا) در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: این فاز تعیین تکلیف شده است و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان امسال نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.
وی افزود: موضوع فشارافزایی توسعه این فاز به مذاکرات با مپنا و بقیه شرکت‌ها بستگی دارد.
وزیر نفت درباره اینکه چرا توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از روز نخست به شرکت پتروپارس سپرده نشد، تصریح کرد: می‌خواستیم برای طرح توسعه این فاز سرمایه خارجی جذب کنیم، ضمن اینکه سکوی فشارافزایی نیز برای ما مهم بوده است و پتروپارس قرار بود در کنار این شرکت‌ها کار یاد بگیرد. 
زنگنه تصریح کرد: من معتقد نیستم در همه کارها باید از روز نخست دکترا بگیریم، گرچه داریم همین کار را می‌کنیم، اما این روش درستی نیست.
وی درباره اینکه آیا شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) از این پروژه کنار رفته است، افزود: بله کنار رفته است.
https://naftonline.ir/news/18935/
منبع : شانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0