تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
قیمت هر بشکه نفت برنت امشب با ۸۹ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.
آخرین قیمت نفت | نفت آنلاین
آخرین قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از رویترز، پس از آنکه نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضا برای نفت اندکی تقلیل یافت، قیمت نفت امشب شاهد افزایش بود اما همچنان در مسیر ثبت دومین افت هفتگی متوالی باقی ماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امشب با 89 سنت افزایش به 58 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم با 52 سنت افزایش به 52 دلار و 97 سنت رسید.
اما نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب در آستانه ثبت افت قیمت 6.1 و 6 درصدی قرار دارند که بیشترین افت قیمت هفتگی از ماه جولای تاکنون به شمار می رود.
استفن برنوک، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت هر دو شاخص نفتی در آستانه افت هفتگی شدید قرار دارد... تحولات بخش های عرضه و تقاضا به هیچ وجه تقویت کننده قیمت نفت نیست و هیچ چشم انداز افزایشی برای قیمت ها نمی توان متصور بود.»
انتشار آمارهای ضعیف از بخش خدمات و اشتغال آمریکا در روز پنجشنبه نگرانی در مورد تقاضای جهانی نفت را تقویت کرده و این ترس را افزایش داده که طولانی شدن جنگ تجاری میان آمریکا وچین موجب ورود اقتصاد جهانی به رکود خواهد شد. سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار  آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه هستند.
هری تچیلینگوئیریان، تحلیلگر بانک بی ان پی پاریبا گفت: «با توجه به اینکه رشد اقتصادی آمریکا‌عمدتا ناشی از هزینه کرد مصرف کنندگان است و اعتماد آنها به اقتصاد بر وضعیت مطلوب بازار کار مبتنی است، آمارهای بخش اشتغال نقش مهمی در شکل‌دهی‌به سیاست آینده فدرال رزرو ایفا می کند و‌این سیاست بدون شک تبعاتی را متوجه بازار نفت خواهد ساخت.»
 
https://naftonline.ir/news/18921/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0