کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی بزرگ برای وزیر انرژی آمریکا

تسنیم , 12 مهر 1398 ساعت 15:15

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا که در ماجرای رسوایی اوکراین گیت مشارکت داشته است انتظار می رود در ماه آینده میلادی استعفای خود را اعلام کند.


به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از رویترز، انتظار می رود ریک پری ، وزیر انرژی آمریکا در ماه نوامبر استعفای خود را اعلام کند.
 سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ریک پری یکی از اعضای افتخاری کابینه دونالد ترامپ باقی می ماند.
 شایلین هاینز گفت:« در حالی که برخی رسانه ها ماه هاست شایعه رفتن پری را منتشر می کنند، او هنوز وزیر انرژی ماست. یک روز این خبر رسانه ها واقعیت خواهد داشت ولی آن روز امروز نیست».
 در حالی که ارتباط پری با اوکراین باعث بررسی استیضاح او توسط مجلس نمایندگان دموکرات شده ولی خبر رفتن او ربطی به مناقشه اوکراین ندارد.
نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته بررسی استیضاح پری را اعلام کرد. این اقدام پس از یک افشاگری در مورد تقاضای ترامپ از رئیس جمهور اوکراین برای  تحقیق درمورد جو بایدن و پسرش صورت گرفت. بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما بود و نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکاست.
 این شکایت مربوط به ریک پری می‌شود که یک هیئت کوچک آمریکایی را در ماه می به زلنیسکی هدایت کرده بود.
پری طولانی مدت ترین فرماندار ایالت نفت خیز تگزاس بود که برای توسعه دستور کار سلطه انرژی ترامپ در افزایش تولید سوخت های فسیلی تلاش بسیاری کرده است. وی برای آزاد کردن ارسال گاز طبیعی مایع آمریکا به اروپا سفرهای متعددی به اروپا داشت تا جایگزین گاز روسیه برای لهستان، لیتوانی و سایر کشورها شود.
پری مذاکرات متعددی با خالد الفالح، وزیر  نفت سابق عربستان در مورد طرح های عربستان برای ساخت 2 نیروگاه انرژی اتمی داشت و وی را تشویق می کرد به جای فناوری چین و روسیه از تکنولوژی هسته‌ای آمریکا استفاده کند.
 متخصصان انرژی انتظار دارند دن برویلت، معاون وزیر انرژی آمریکا که ماه‌های اخیر در چندین نشست بین‌المللی انرژی شرکت داشته جایگزین او شود.


کد مطلب: 18913

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/18913/رسوایی-بزرگ-وزیر-انرژی-آمریکا

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir