کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معامله بزرگ بنزینی عربستان با هند

تسنیم , 12 مهر 1398 ساعت 15:12

آرامکو ۳۰ هزار تن بنزین از شرکت ریلاینس اینداستریز هند پس از حمله ها به تاسیسات نفتی عربستان خرید.


به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از ایکانامیک تایمز، آرامکوی عربستان 30 هزار تن بنزین از شرکت ریلاینس اینداستریز هند پس از حمله ها به تاسیسات نفتی عربستان خرید. این اقدام بخشی از طرح عربستان برای مقابله با کمبود احتمالی نفت برای عمل به تعهداتش در عرضه نفت به مشتریان خود بود.
دو تاسیسات نفتی آرامکو که نفت خام سبک پالایش می کردند، در چهاردهم سپتامبر مورد حمله پهپادها قرار گرفتند. به نظر می رسد بخش تجارت آرامکو محموله های بنزین، دیزل، سوخت هواپیما و حتی مواد خام پتروشیمی خریداری کرده باشد.
 یکی از منابع صنعتی گفت:«  ریلاینس اینداستریز دو روز پس از حمله ها از آرامکو سفارش داشت. آرامکو درخواست کرده بود این محموله ها سریعا تحویل داده شود چون  نمی خواست در عرضه به مشتریانش اختلالی ایجاد شود».
 این حمله ها 5.7 میلیون بشکه در روز یعنی حدود نیمی از تولید نفت عربستان را متوقف کرد. ریلاینس اینداستریز سهم قابل توجهی از نفت خام مورد نیاز خود را از آرامکو میخرد و محصولات پالایشی مثل بنزین به این شرکت می فروشد. روز دوشنبه،  ریلاینس اینداستریز اعلام کرد آرامکو با جایگزین کردن درجه های سوخت به تعهدات خود در عرضه نفت عمل کرده است در حالی که به این شرکت اطمینان داده بود همان اندازه و درجه نفتی را که می خواهند در اکتبر تحویلشان می دهد.


کد مطلب: 18912

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/18912/معامله-بزرگ-بنزینی-عربستان-هند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir