تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
با تعمیر و راه اندازی چاه شماره -۳۰ تولید از سازند پابده میدان آغاجاری آغاز شد
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، رئیس مهندسی بهره برداری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ضمن اعلام این خبر گفت: این چاه با هدف تولید نفت از گروه بنگستان حفاری شد که بدلیل عدم پتانسیل تولید به عنوان چاه مشاهده ای  مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به اهمیت تولید از سازند پابده بررسی های لازم جهت تولیدی شدن چاه صورت گرفت.

مهندس همراه پور ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و نظارت کارشناسان مهندسی تولید و تلاش شبانه روزی ادارات ذیربط در کمتر از ۳ روز تعمیرات تاج چاه بدون صرف هزینه حضور مجدد دکل انجام شد.

وی افزود: پس از آماده سازی خطوط لوله جریانی و گاز فرازآوری، براساس برنامه ریزی انجام شده توسط مهندسی تولید این شرکت و هماهنگی با ادارات داخلی و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پس از اخذ مجوزهای لازم،  با استفاده از تفکیک گر سیار و انجام عملیات انگیزشی، ناحیه تولیدی در سازند پابده چاه مذکور با استفاده از گاز فرازآوری به واحد بهره برداری شماره-۵ آغاجاری راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت که اقدام بسیار ارزشمندی در زمینه افزایش و توسعه تولید از سازند پابده می باشد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و استفاده از امکانات داخلی و با برنامه ریزی های صورت گرفته و نظارت دقیق بر اجرای این عملیات، سود و صرفه حاصل از راه اندازی این چاه که بدست توانمند کارشناسان این شرکت انجام گردید، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به همراه داشته و با توجه به نامگذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، اقدام بسیار ارزشمندی در این زمینه می باشد.

مهندس همراه پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای عملیات راه اندازی این چاه ، در پایان از همکاری گروه های عملیاتی اعزام شده شرکت ملی حفاری، خدمات فنی چاه ها، مهندسی بهره برداری و مهندسی عملیات مخازن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همچنیـن گروه های مدیـریت امـورفنـی، مدیریت عملیات، مدیـریت خـدمات و HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری قدردانی نمود.

https://naftonline.ir/news/18571/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0