کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش محوری شرکت ملی حفاری ایران در استحصال از مخازن هیدروکربوری

30 مرداد 1398 ساعت 19:31


به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی سه شنبه (۲۹ مردادماه) در برنامه تلویزیونی شب های کارون که از سیمای مرکز خوزستان پخش می شود، گفت: این شرکت از ابتدای تاسیس در ردیف ارکان اصلی در زمینه تولید نفت و گاز از میادین و مخازن هیدروکربوری بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران یک سرمایه ملی است، افزود: کار در صنعت راهبردی حفاری در ردیف مشاغل بسیار پیچیده فنی است و کارکنان سختکوش در این شرکت در شرایط جغرافیایی و اقلیمی اعم از سرما و گرما، خشکی و دریا با کار و تلاش شبانه روزی با اقتدار پاسخگوی نیاز صنعت نفت بوده و در اقتصاد کشور نقش آفرینی دارند.

 موسوی با اشاره به اینکه این شرکت با برخورداری از ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی یکی از قطب های حفاری در منطقه به شمار می آید، اظهار کرد: این سازمان عزم خود را جزم کرده تا برغم محدودیت ها، با تکیه بر توان متخصصان مجرب و کارکنان کارآمد و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی برنامه های تبیین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران را به موقع اجرا و محقق سازد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که این شرکت در زمان حاضر با ۲۳۰ شرکت سازنده قطعات و تجهیزات داخلی به ویژه استان خوزستان هم افزایی و همکاری دارد، تصریح کرد: حاصل این تعامل ساخت شمار قابل توجهی قطعات پرمصرف مربوط به دستگاه های حفاری و تجهیزات خدمات فنی و مهندسی می باشد.

وی به موفقیت های اخیر شرکت در خصوص ارتقاء تجهیزات کلیدی دستگاه های حفاری اشاره  و در همین ارتباط از بازسازی و تغییر سیستم بالابری (جکینگ) دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس با استفاده از توان تخصصی و امکانات داخلی شرکت نام برد.

موسوی با تاکید بر اینکه افق روشنی پیش روی این شرکت قرار دارد، حفظ سهم ۶۵ درصدی بازار حفاری، ورود به پروژه های میدان محور، کاریابی دکل ها و همکاری های دوجانبه با شرکت های حفاری بخش خصوصی را یادآور و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تفاهمنامه  و توافقنامه های متعددی با شرکت های تابع صنعت نفت و بخش خصوصی و مراکز علمی و پژوهشی با هدف توسعه همکاری ها، تعامل در موضوعات علمی و پژوهشی و  دانش فنی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خدمات این شرکت در مبحث مسئولیت های اجتماعی به  ایفای نقش شرکت در خصوص مقابله با بحران سیلاب و کاهش تبعات آن و همیاری با مردم استان که در نتیجه بارندگی های شدید اوایل تا اواسط فصل بهار امسال به وقوع پیوست، اشاره کرد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران حسب وظایف سازمانی و تاکید مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در راستای همکاری و همیاری با ستاد بحران استان خوزستان،  همگام با سایر دستگاه های اجرایی و امدادی به نحو شایسته نسبت به بسیج امکانات عملیاتی و پشتیبانی اقدام کرد.

موسوی گفت: اختصاص افزون بر ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، دستگاه های پمپاژ  فشار قوی (پمپ تراک) و پمپ های رودخانه ای، استفاده از خدمات بالغ بر ۷۰۰ نفر از کارکنان بخش های عملیاتی، پشتیبانی،  خدمات، مدیریت اچ اس ئی،  فوریت های پزشکی، پایگاه مقاومت بسیج و سایر بخش ها  به طور مستقیم و غیر مستقیم جهت ایجاد و تقویت سیل بندها، تخلیه روان آب ها و  کمک به ساکنان مناطق شهری و روستایی و ایمن سازی اطراف دستگاه های حفاری از جمله اقدامات به عمل آمده در این ارتباط می باشد


کد مطلب: 18490

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/18490/نقش-محوری-شرکت-ملی-حفاری-ایران-استحصال-مخازن-هیدروکربوری

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir