تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
شرکت‌های نفتی آمادگی مقابله با موج جدید حملات سایبری را داشته باشند
به گزارش نفت آنلاین ؛ کارشناسان امنیت و انرژی به خودروسازان و شرکت‌های نفت و گاز و نیروگاه‌ها درباره تاثیر مخربی که هکرهای شبکه و سیستم رایانه‌ای می‌توانند در هر لحظه‌ای ایجاد کنند، هشدار داده‌اند. خودروسازان ارتباط خود را با هکرهای کلاه سفید که در کشف آسیب پذیری‌ها تخصص دارند تقویت کرده‌اند تا از کمک آنها بهره بگیرند. شرکت امنیتی دراگوس به شرکت‌های نفت و گاز درباره گروه هک جدیدی که شرکت‌های نفت و گاز و مخابرات را هدف گرفته، هشدار داده است.

خودروسازان روابطشان را با هکرهای کلاه سفید که راهکارهای فوری برای مشکلات تهدیدکننده عرضه می‌کنند، تقویت کرده‌اند. خودروسازان و تامین کنندگان قطعات خودرو به تازگی کنوانسیون امنیتی DEF CON را در لاس وگاس اسپانسر کردند که اکثر شرکت کنندگان آن برای حفظ هویتشان ثبت نام نکرده بودند و در این رویداد به انجام بازی و هک سیستم‌های امنیتی خودروها پرداختند.

فولکس واگن، فیات کرایسلر اتوموبیل، شرکت‌های تامین قطعه Aptiv PLC و NXP از جمله شرکت‌هایی بودند که اسپانسری رویداد امسال را برعهده داشتند. این شرکت‌ها نگرانی‌های جدی نسبت به هکرهای کلاه سیاه دارند که قادرند آسیب پذیری‌های امنیت یارانه‌ای را پیدا کرده و از آنها برای مقاصد مالی شخصی خود یا به دلایل خرابکارانه دیگر استفاده کنند. خودروسازان و شرکای فناوری آنها مایل هستند با هکرهای کلاه سفید پیمان همکاری ببندند که بازی را بلد هستند اما مایل هستند برای متوقف کردن هکرهای کلاه سیاه‌ پول بگیرند.

شرکت‌های نفت و گاز به نظاره رخنه‌های امنیتی که در سال‌های اخیر رخ داده است و می‌تواند تولید و صادرات آنها را نابود کند نشسته‌اند. شرکت امنیتی متخصص دراگوس یک گروه هکری سازمان یافته را شناسایی کرده که آماده می‌شود چنین مسیری را در پیش بگیرد.

شرکت امنیت صنعتی دراگوس اخیرا درباره گروه هکری هگزان که شرکت‌های نفت و گاز و مخابرات در سرتاسر آفریقا و خاورمیانه را هدف می‌گیرد، هشدار داده است. دراگوس مشاهده کرده است این گروه که یک سال پیش رصد شد، در ماه‌های اخیر فعالیتش را افزایش داده است.

این شرکت امنیتی مشاهده کرده که گروه هگزان شرکت‌های مخابرات و گوشی‌های آنها را به عنوان راهی برای دسترسی به شبکه شرکت‌های نفت و گاز هدف گرفته است.

دراگوس اعلام کرده که نمی‌تواند اطلاعات حساس را برملا کند اما هگزان دستگاه‌ها، میان افزارها یا شبکه‌های مخابراتی را هدف گرفته و آلوده می‌کند که می‌تواند برای رخنه به شبکه شرکت مورد نظرشان مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت امنیتی تا حدودی اطمینان دارد که‌ این گروه هکری هنوز نتوانسته شبکه‌های کنترل صنعتی را مختل کند اما ممکن است از نفوذ به شبکه های مخابراتی به عنوان اهرمی برای عملی کردن نیات خود بهره ببرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دراگوس اعلام کرد انتظار می‌رود گروه هگزان هدف گرفتن شرکت‌های نفت و گاز در خاورمیانه را افزایش دهد.ایسنا

https://naftonline.ir/news/18348/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0