تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
فارغ التحصیلان دانشگاهی چگونه در شرکت نفت قطر استخدام شوند؟
واحدهای جدید پتروشیمی قطر در حالی در آستانه ورود به مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که این واحدها از جمله بزرگترین پروژه GTL جهان (فرِآیند تولید فرآورده از گاز در این واحدها به دلیل تغییرات شیمیایی یک فرایند پتروشیمی محسوب می‌شود) یعنی GTL مروارید که توسط شرکت‌های چند ملیتی اجرایی شده‌اند با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص برای اداره واحدهای خود مواجه شده‌اند.

به همین دلیل قطری‌ها که باید سال‌های زیادی برای تربیت نیروی انسانی متخصص صرف کنند به جای چنین کار پر زحمتی به سراغ ساده‌ترین روش برای تامین نیروی انسانی خود روی آورده‌اند چنانکه بر این اساس قطری‌ها تلاش می‌کنند نیروی انسانی توانا و با تجربه صنعت پتروشیمی ایران را با پیشنهاد حقوق‌ و مزایای نجومی به فعالیت در واحدهای پتروشیمی قطر ترغیب کنند.

قطری‌ها حتی زحمت خروج از ایران را نیز بر عهده کارکنان کارآزموده و متخصص ایرانی نمی‌گذارند و پس از مکاتبات الکترونیک اولیه خود به تهران می‌آیند و در یکی هتل‌های پایتخت ایران از جمله هتل (ه) مقدمات قرارداد، اقامت و ویزای صنعت‌مردان ایرانی پتروشیمی را فراهم می‌کنند تا در چشم بر هم زدنی، همه هزینه‌ای که قالبا از جیب ملت و به صورت تجربه انباشته برای نیروی انسانی ایرانی انجام شده است دود شده و نه به هوا که به جیب رقبای ایران برود.

این همه در حالی است که بسیاری از واحدهای پتروشیمی‌ ایران یا واگذار شده و یا در آستانه واگذاری قرار دارند و به راحتی امکان پرداخت منابع مالی بیشتر به کارکنان با تجربه و متخصص خود را فارغ از تنگناهای دولتی در اختیار دارند. در عین حال پتروشیمی‌های قطر با توجه به منابع این کشور بیشتر بر پایه خوراک گاز بنا شده‌اند و پتروشیمی‌های گازی ایران نیز به دلیل تخفیف شدید در قیمت گاز خوراک با سودهای کلانی در سال‌های اخیر مواجه بوده‌اند که گاه تا نیمی از کل فروش آنها را شامل شده است و به دلیل این سود کلان آنها در زمینه در اختیار داشتن منابع مالی کافی حتی از میزان مورد نیازشان هم چندین برابر بیشتر است و توجیهی برای عدم رسیدگی کافی به نیروی انسانی متخصص خود ندارند.

نکات مهم جهت پیوستن به قطر پترولیوم : مدیریت منابع انسانی شرکت نفت قطر، مراحل استخدام را با توجه به نیاز ها و شرح وظایف موقعیت های شغلی با انتخاب و مصاحبه نامزد ها شروع میکند. مدیران بخش ها و مدیریت منابع انسانی در طول تمام مراحل استخدام با شما همراه خواهند بود و هر فرد تنها با تجربه قابلیت های او ارزیابی می گردد. با توجه به نوع موقعیت شغلی و نیاز های مهارتی افراد ممکن است در مراحل ارزیابی های مختلفی قرار گیرند تا بتوان قابلیت ها و مهارت هایشان را شناسایی کرد. افراد انتخاب شده غیر بومی باید مراحل دریافت ویزا و اقامت خود را مطابق با قوانین کشور قطر طی کنند. نفت آنلاین

مراحل پیوستن و دادن تقاضای استخدام در قطر پترولیوم :

مرحله اول: ارسال درخواست درخواست خود را با توجه به قابلیت ها، سوابق تحصیلی و تجارب خود بر روی وب سایت زیر شاخه موقعیت های فعلی پر کنید. حداکثر سه مورد را می توانید انتخاب کنید. بعد از ارسال درخواست، یک ایمیل حاوی اطلاعات مبنی بر دریافت درخواست شما و همچنین یک شماره پیگیری ارسال خواهد شد.

مرحله دوم: ارزیابی اولیه بعد از دریافت درخواست شما، اطلاعات تان با توجه به نیاز های موقعیت شغلی بررسی خواهند شد و با توجه دریافت درخواست های بسیار زیاد تنها افراد با قابلیت های بسیار نزدیک به نیاز ها انتخاب و به صورت مستقیم با آنها تماس گرفته خواهد شد. اگر پس از گذشت سه ماه با شما تماس گرفته نشده درخواست شما موفقیت آمیز نبوده است.

مرحله سوم : مصاحبه مصاحبه ممکن است طی یک تماس تلفنی و یا مصاحبه رو در رو با مدیران در محل سایت باشد. منظور اصلی از انجام مصاحبه ارزیابی فرد برای سنجش میزان قابلیت انطباق با شرایط کاری و محیطی موقعیت شغلی مورد نظر می باشد و همچنین این مصاحبه می تواند برای فرد راهی برای درک بهتر از این فرصت شغلی باشد.

مرحله چهارم : انتخاب شرکت نفت قطر نامه پیشنهاد خود را برای فرد انتخاب شده ارسال خواهد کرد و پس از قبول پیشنهاد فرد جهت مراحل معاینات پزشکی و دریافت اقامت قبل از شروع کار در شرکت نفت قطر اعزام خواهد شد.

توجه : بررسی های قبل از استخدام قبل از اتمام مراحل استخدام مواردی از قبیل سوابق کاری و سوء پیشنی فرد بررسی خواهند شد.

لینک ثبت رزومه و درخواست استخدام برای مشاغل که معمولا بصورت روزانه براساس نیازهای شرکت بروزرسانی می شوند: https://www.qp.com.qa/en/Careers/Pages/CurrentVacancies.aspx



منبع استخدام دات کام

https://naftonline.ir/news/18243/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Ukraine
احسان
سلام چگونه در شرکت نفت قطر استخدام کنم
0