کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ژاپن به تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس

11 مرداد 1398 ساعت 17:28


به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، ژاپن کشتی های جنگی خود را به تنگه هرمز نمی فرستد تا به نیروی دریایی آمریکا برای حفاظت از نفتکش ها در این تنگه از ترس پاسخ نظامی ایران ملحق شوند، ولی احتمالاً هواپیماهای گشت زنی ارسال میکند.

 ژاپن احتمالاً به طور مستقل کشتی‌های جنگی خود را برای حفاظت از کشتی های ژاپنی در این مهم ترین گذرگاه نفتی جهان می فرستد.

 وزیر ارشد کابینه ژاپن گفت:« ما از نزدیک شرایط را کنترل می کنیم و به جمع‌آوری اطلاعات ادامه می دهیم. در همین حین، از نزدیک با آمریکا و سایر کشورها کار می‌کنیم».

 واشنگتن به ژاپن علاقه‌مند است چون این کشور یک متحد کلیدی در آسیا برای آمریکا است و یک نیروی دریایی  بزرگ در منطقه دارد. ژاپن چهارمین وارد کننده بزرگ نفت جهان است که باعث میشود بخواهد از نیروی دریایی خود استفاده کند.

 دولت ژاپن در خانه با مخالفت در مورد هرگونه اقدام نظامی مواجه است که به نیروهای دفاعی این کشور آسیب برساند یا زندگی ژاپنی ها در ایران را به خطر بیندازد. نیروی نظامی ژاپن از جنگ جهانی دوم تا حالا در خارج از مرزهایش نجنگیده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته از ژاپن، انگلستان ، فرانسه ، آلمان ،کره جنوبی، استرالیا و سایر کشورها خواست به نیروی دریایی برای حفاظت از نفتکش ها در تنگه هرمز بپیوندند. تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف برای کنترل عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس تاکنون موفقیتی نداشته است./تسنیم


کد مطلب: 18098

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/18098/واکنش-ژاپن-تشکیل-ائتلاف-نظامی-خلیج-فارس

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir