تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، در حالی که تنش ها در خاورمیانه و کاهش تولید اوپک مانع از افت قیمت نفت برنت به زیر ۶۴ دلار شده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت، اما به دلیل اختلافات تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر میزان مصرف نفت، رشد قیمت ها محدود بود.

اوپک و متحدانش از جمله روسیه هفته گذشته توافق کردند که کاهش تولید نفت را تا مارس ۲۰۲۰ تمدید کنند. کاهش تولید ها و تنش ها در خاورمیانه به ویژه حول برنامه هسته ای ایران موجب شده تا قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۵ سنت معادل ۱٫۰۱ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۸۲ سنت معادل ۱٫۴۲ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۶۵ سنت رسید.

اظهارات یکی از فرماندهان نظامی ایران مبنی بر اینکه توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در نزدیکی سواحل جبل الطارق بی پاسخ نخواهد ماند در رشد قیمت نفت موثر بود.

رابرت یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اظهارات مقام نظامی ایران در مورد تلافی وضعیتی که در جبل الطارق پیش آمده بر بازار نفت تاثیر گذاشته است.»

در همین حال افزایش تنش ها موجب شده تا ایران و آمریکا تا آستانه یک رویارویی نظامی پیش بروند. اتحادیه اروپا روز سه شنبه از ایران خواست تا اقدامات خود در زمینه کاهش تعهدات برجامی اش را به عقب برگرداند. این در حالی است که واشنگتن سال گذشته با خروج یکجانبه از برجام تحریم هایی را علیه ایران به اجرا گذاشته است.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار بین نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی و بالا گرفتن ریسک های ژئوپلتیک در خاورمیانه گرفتار شده است.»/تسنیم

https://naftonline.ir/news/17642/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0