تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
به گزارش نفت آنلاین به نقل از بلومبرگ، تولید اوپک در ژوئن به ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را بیش از پیش محدود کرده و عربستان تولید خود را کاهش داده است. این کاهش  تولید بر تصمیم عربستان در راکد نگه داشتن بازار تاکید می‌کند. عربستان به تازگی قراردادی با روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه بسته است.

 تولید ماه ژوئن ۱۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه می بود که کل کاهش تولید این گروه را از زمان توافق کاهش تولید در سال گذشته به ۲٫۵ میلیون بشکه در روز رسانده است. علی رغم این محدودیت قابل توجه، ترکیبی از کاهش اختیاری تولید و اختلالات ناخواسته در عرضه نفت، قیمت آن را تا ۶۵ دلار در هر بشکه از ترس ضعف تقاضای جهانی پایین آورده است .

 تولید عربستان صد هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۹٫۷۳ میلیون رسید .عربستان مشتاق ترین شرکت کننده توافق کاهش تولید بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک از جمله روسیه است که به طور متوسط ۷۲۱ هزار بشکه در روز تولید خود را در نیمه اول سال نسبت به سطح ماه اکتبر پایین آورده است که بیش از دو برابر سهمیه اش طبق توافق است .

 تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲٫۲۸ میلیون رسید. آمریکا تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بیشتر ، خریداران نفت آن را تهدید و تنش های نظامی در خلیج فارس را شدیدتر کرده است.

 تولید نفت نیجریه ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱٫۸۹ میلیون رسید که بیشتر ازسهمیه اش از توافق اوپک است. این کشور غرب آفریقا قصد دارد از اعضای ائتلاف اوپک و غیره اوپک بخواهد سقف تولید آن را در نشست وین بالا ببرند.

https://naftonline.ir/news/17536/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0