کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین خبر موثق در خصوص توافق کاهش تولید اوپک

1 تير 1398 ساعت 16:06


به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از مارکت واچ ، دیدار اوپک و متحدانش در اوایل جولای در زمانی حساس و مهم برای نفت اتفاق می افتد. قیمت نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید تولید کنندگان بزرگ نفت ، تنش های فزاینده خاورمیانه و پیش‌بینی کاهش تقاضای جهانی قرار دارد.

جی هتفیلد،. مدیر شرکت سرمایه‌گذاری نفتی اینفراکپ گفت اجلاس OPEC حساس است چون تمدید توافق کاهش تولید اوپک برای ثبات بازار اهمیت دارد.

 قیمت معاملات آتی شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه بشکه ای ۵۷٫۴۳ دلار اعلام شد که تقریبا ۲۷ درصد در سال جاری رشد داشته است در حالیکه ۱۳ درصد کمتر از اوج ۶۶ دلار ۲۰۱۹ در آوریل است. شاخص نفت برنت هم با ۶۵٫۲۰ دلار در هر بشکه ، ۲۱ درصد در ۲۰۱۹ رشد داشت ولی ۱۳ درصد پایین‌تر از اوج ۷۴ دلار سال جاری است.

West Tegzas intermedia روز پنجشنبه پس از هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا توسط ایران و افزایش تنش ها پنج درصد افزایش داشت. قیمت نفت پس از حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز هم بالا رفت. این شرایط جریان جهانی نفت را تهدید می کند.

 افزایش هزینه نفت به دنبال یک کاهش شدید در ماه می صورت گرفت که دلیل آن را بد شدن روابط تجاری بین آمریکا و چین می‌دانند. جنگ تجاری نگرانی در مورد عیب های اقتصاد دنیا و مصرف انرژی را بالا برد. آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا پیش بینی خود را از رشد تولید نفت کاهش داده و از ۱٫۳ میلیون بشکه در روز به ۱٫۲ میلیون بشکه رسانده است. ترس از تقاضای پایین نفت در جهان تاثیر درگیری‌ها در خاورمیانه را تعدیل می کند.

 ولی هتفیلد می‌گوید:« نفت خام ارزان‌تر ممکن است تقاضا را تحریک کند مخصوصا در آمریکا  که وارد فصل پرمصرف تابستان می شویم و قیمت بنزین ۱۵ درصد کمتر از سال گذشته است». وی گفت قیمت نفت آمریکا تا پایان تابستان به محدوده ۶۰ دلار در هر بشکه می رسد.

 تاریخ نشست اوپک و متحدانش از ۲۵ و ۲۶ ژوئن به اول و دوم جولای تغییر یافته است. عامل اصلی تأخیر این اجلاس رویکرد « صبر کن و ببین » است. آنها منتظر نتیجه اجلاس g20 هستند و امیدوارند ترامپ و زی جینپینگ پیشرفتی در قرارداد تجاری داشته باشند.

 نتیجه اجلاس G20 و مذاکرات بین رئیس جمهور ها به کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر اوپک کمک می‌کند در مورد تمدید قرارداد کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند.

 اگر این توافقنامه تمدید نشود، قیمت نفت کاهش می یابد ولی بسیار نامحتمل است. اگر آمریکا و چین قبل از جلسه اوپک به تفاهمنامه تجاری برسند ، احتمال تمدید توافق OPEC کاهش می‌یابد. تحت این سناریو ، عرضه و تقاضا هر دو بالا می روند./تسنیم


کد مطلب: 17380

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/17380/آخرین-خبر-موثق-خصوص-توافق-کاهش-تولید-اوپک

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir