تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: شرایط امروز از دوران جنگ سخت تر است، زیرا زمان جنگ مشکلی در صادرات نفت نداشتیم و تنها صدام واحدهای ما را هدف قرار می داد، ضمن آنکه پول نفت را می گرفتیم اما الان این فرایند به سختی انجام می شود و اکنون نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم.

زنگنه عصر دیروز (٢٨ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید تندگویان که در مجمع عمومی سالانه تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، افزود: شرایط بسیار دشوار و سخت شده است، اما چون دود و آتش و خون نیست خیلی حس نمی شود که جنگ است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط بسیار سخت است اما پر قدرت کار می کنیم تا انشالله از این شرایط عبور کنیم.

*اگر داخل درست باشد می توان خارج را کاری کرد

وزیر نفت با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فراورده ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می توان خارج را کاری کرد.

زنگنه ادامه داد: شهید تندگویان فردی از بدنه وزارت نفت بود که تصدی وزارت را بر عهده گرفتند. ایشان فردی انقلابی و زجرکشیده بودند که قبل از انقلاب به زندان رفتند. در سال اول جنگ برای رسیدگی به پالایشگاه آبادان رفته بودند که اسیر شدند. در اینکه چگونه ایشان فوت کردند یا شهید شدند ابهاماتی وجود دارد که بعد از سقوط صدام نیز مشخص نشد، زیرا ایشان جوان بودند و بیماری ویژه ای نداشتند.

به گفته وزیر نفت، شهید تندگویان جزو نیروهای فداکاری بودند که قبل از تصدی وزارت نفت، مدیریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را برعهده داشتند. ایشان آن روزها به پالایشگاه آبادان رفته بودند که عراقی ها به آن منطقه حمله و ایشان را اسیر کردند.

وی ادامه داد: شهید تندگویان مهندس دانشگاه نفت و الگوی فداکاری برای حفظ صنعت نفت بود و انشالله که بتوانیم راه او را ادامه دهیم.

*نسل مدیران میانی و ارشد مشابه شهید تندگویان در حال انقراض است

زنگنه با بیان اینکه شهید تندگویان همیشه الگوی وی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون نسلی همچون شهید تندگویان در بین مدیران میانی و ارشد کشور در حال انقراض است؛ مدیرانی که برای خدا کار کنند و فقط به فکر پر کردن جیب خودشان نباشند.

https://naftonline.ir/news/17357/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
سربازان خسته
متاسفانه در روز بزرگداشت مراسم شهید تند گویان سهمیه غذای رستورانهای شهرک گاز پارس جنوبی که از سوی وزارت نفت اختصاص داده شده بود ک یک وعده نهار و یک وعده شام بود به یک وعده نهار کاهش دادند .
چرا در مجتکع گاز پارس جنوبی تبعیض بی داد میکند و هیچ مسعولی نیز پاسخ گو نمی باشد در صورتی که نفرات رسمی قریب به ۷ سال دو به دو کار میکنند ولی همچنان نفرات قرادادی دو به یک کار میکنند. ومتاسافانه در دولت اسلامی صدا مظلومان قرادادی به هیچ جا نمیرسد
feedback
Iran, Islamic Republic of
دستورکاری
خون شهیدان کورتان کند که ما داریم در سخترین شرایط اقماری دوراز خانواده کار میکنیم ولی پاداش اضافه کار عیدی هیچی بهمون نمیدن و داریم با ی حقوق ثابت با بدبختی گذران میکنیم کسی هم وجدانش بدهکار نی بعد میلیاردمیلیارد دارن میخورن و میدزدن جناب زنگنه هم هروز دم از پاک بودن میزنه
0