تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
ترفندهایی برای موفقیت در آزمون های استخدامی نفت و ورود به صنعت نفت
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ؛ در چند سال گذشته ورود به صنعت نفت یکی از آرزوهای فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایران بوده است ؛ ولی وارد شدن به این صنعت مهم نیازمند سختی هایی نیز هست.

وقتی جامعه از بیرون به کارکنان نفت نگاه میکنند ؛ فکر و رویاهای زیادی در سر میپرونانند. متاسفانه بسیار از مردم کارکنان صنعت نفت را افراد بدون دغدغه جامعه میدانند ؛ ولی واقعیت نشان میدهد که دیدی که مردم به کارکنان نفت دارند آن چیزی نیست که در واقعیت وجود دارد.

پس فکر نکنید با ورود به صنعت نفت به همه آرزوهای خود رسیده اید. کار در صنعت نفت بخصوص در صنعت حفاری یکی از سخت ترین مشاغل جهان است.این مقدمه چینی انجام شد تا با دید بازتر نسبت به انتخاب این شغل اقدام نمایید.

برای استخدام در شرکت نفت یا سازمان ها و شرکت های خصوصی وابسته به صنعت نفت ؛ گاز و پتروشیمی یا حفاری باید توامندی های خاصی دارا باشید. بخشی از این توانمندی ها عبارتند از:

توانمندی جسمی داشتن دانش فنی روحیه انجام دادن کارهای سخت مسئولیت پذیری و ..... مهمترین فاکتور برای موفقیت در آزمون های استخدامی نفت این است که در خصوص رشته تحصیلی که در آن فارغ التحصیل شدیم معلومات و دانش فنی خوبی داشته باشیم. به بیان ساده تر اینکه تجربیات عملی داشته باشیم.

صنعت نفت بهترین بازار کار برای رشته های مهندسی نفت؛ مهندسی مکانیک ؛ مهندسی برق و مهندسی شیمی است. فارغ التحصیلان رشته فوق معمولا شانس بیشتری برای استخدام در شرکت نفت را دارند.

معمولا آزمون های استخدامی وزارت نفت هر چند سال یکبار برگزار میشوند ؛ اما در این میان آزمون های استخدامی شرکت های خصوصی صنعت نفت نیز رونق خاصی در کشور نفتخیز ایران دارد و معمولا بغیر از آزمون رسمی وزارت نفت ؛ آزمون هایی در این خصوص انجام میشود. بعنوان نمونه مهمترین آزمون استخدامی که در چند وقت گذشته انجام شده است ؛ آزمون شرکت پتروشیمی پارس فنل عسلویه است.

اگر هدفتان وارد شدن به صنعت نفت است سعی کنید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص این صنعت مهم بدست آورید.داشتن اطلاعات کافی در خصوص صنعت نفت ایران و جهان اطلاعات شما را بالاتر میبرد.

اگر رشته مکانیک یا برق هستید با متخصصین صنعت حفاری ارتباط برقرار کنید. از دانش فنی آنها اطلاع کسب کنید. حتی اگر توانستید یک دوره کار آموزی در دستگاه های حفاری یا محیط های عملیاتی نفت بگذرانید. حتی اگر یک ریال به شما حقوق ندادند. قطعا کسب تجربه و آشنایی شما با محیط های نفتی در موفقیت شما در آینده بسیار کمک خواهد کرد.

در پایان این نکته را باید در نظر گرفت ورود به صنعت نفت نقطه آخر برای شما نباشد. قطعا صنایع مهم دیگری در کشور نیز هستند که شما بعنوان یک علاقمند میتوانید در ان خدمت نمایید.  به امید موفقیت همه متقاضیان استخدامی

https://naftonline.ir/news/17341/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0