تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
سکو حادثه دیده پارس جنوبی تا ۲۰ روز آینده اماده از سرگیری تولید گاز می شود
به گزارش نفت آنلاین ؛  روز چهارشنبه گذشته سایت ها و کانال های تلگرام خبری داخلی از حادثه آتش سوزی در سکوی SPD9 متعلق به فاز ۶ و ۷ و ۸ منطقه گازی پارس جنوبی در فاصله ۲۲ کیلیومتری شهرستان عسلویه منتشر کردند.

یکی از خبرگزاری های معتبر نیز بلافاصله بعد از وقوع این حادثه با یک منبع آگاه گفت‌وگو کرد که وی اعلام کرد نشت گاز موجب آتش سوزی جزیی در این سکو شد و بلافاصله کشتی های ویژه آتشخوار وارد شده و آتش این سکوی گازی دریایی را خاموش کردند.

اما برخی دیگر از منابع اعلام کردند انفجار در توروکمپرسور به دلیل شدت گرما موجب این حادثه آتش سوزی شد.

در هر صورت، این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشت و کارکنان فعال در این سکوی گازی بلافاصله بعد از وقوع این حادثه با هلی کوپتر به سمت شهر عسلویه منتقل شدند.

پیگیری ها از شریفی نماینده شرکت POGC حاکی است هنوز متخصصین ایمنی شرکت نفت و گاز پارس در منطقه  و در حال بررسی علت این آتش سوزی هستند و تا زمانی که علت حادثه نشده است نمی توان زمان دقیقی از راه اندازی این سکو ارائه کرد.

شریفی ادامه داد: آتش سوزی این سکو جزئی بوده بنابراین خسارت وارد شده به این سکو نیز ناچیز است اما باز باید منتظر ماند تا نظرات کارشناسی صاحبنظران و گزارشات آنها اعلام شود.

در همین رابطه نیز یک مقام اگاه نیز گفت: احتمالا سکوی SPD9 پارس جنوبی تا ۲۰ روز آینده اماده از سرگیری تولید گاز می شود هرچند که ممکن است این زمان کمی تغییر یابد.

 این گزارش حاکی است محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس روز پنجشنبه هفته قبل به منظور بررسی این حادثه به عسلویه رفت.

وی پیش از عزیمت به سکوی ۹ منطقه گازی پارس جنوبی با کارکنان شاغل در این سکو که هم اکنون در سایت عملیاتی منطقه پارس جنوبی حضور دارند، دیدار کرد.

وی در این دیدار، مدیریت حادثه آتش سوزی توسط پرسنل و تیم اطفاء حریق را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه پس از دو ساعت از زمان شروع آتش سوزی در یک سکوی منطقه گازی پارس جنوبی، آتش سوزی بطور کامل مهارشده، یک رکود خوب محسوب می شود و نشان دهنده عملکرد بسیار حرفه ای وخوب کارکنان حاضر در این موضوع بوده است.

مهندس مشکین فام با بیان اینکه در این عملیات اقدامات ایمنی و مدیریت بحران به خوبی و به موقع انجام شده اظهار کرد: خوشبختانه کارکنان ضمن حفظ جان خود و محافظت از تجهیزات گاز، مطابق رویه های مشخص مدیریت شرایط اضطراری سکو را کنترل و پس از ایمن سازی به موقع موقعیت را ترک کردند.

ایشان با اشاره به اینکه بزودی و با بررسی شرایط موجود در سکوی یاد شده از سوی متخضضین، علل حادثه آتش سوزی مشخص و ارایه می شود، گفت: پس از بررسی علت آتش سوزی و اطمینان کامل از پایداری شرایط ایمن، مجددا تولید از سکوی SPD9 سر گرفته می شود./ منبع : خبرگزاری فارس

https://naftonline.ir/news/17240/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0