تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، هدف آرامکوی عربستان افزایش  عرضه۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز به اروپا طی دو سال آینده است.  آرامکوبا افتتاح یک دفتر در لندن در تابستان سال جاری،  تجارت در این منطقه را افزایش می‌دهد.

 آرامکو، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، با امضای قرارداد های جدید و تقویت ظرفیت پالایشگاهی خود برای حفظ بازارهای جدید، موقعیت خود را در فعالیت های پالایشگاهی و بازاریابی در سراسر جهان  توسعه می دهد.

 بخش تجارت این شرکت بر عرضه نفت خام و محصولات نفتی به اروپا تمرکز کرده است.

 آرامکو قصد دارد قراردادهایی را طی دو سال آینده از طریق مبادله نفت خام عربستان با محصولات نفتی برای عرضه به مشتریان اروپایی امضا کند.

 عبدالعزیز الجدیمی، رئیس فعالیتهای پایین دستی آرامکو گفت:« من روی اروپا شرط بندی می کنم. ما اعتقاد داریم اروپا بازاری است که مدت های طولانی در آن می مانیم».

آرامکو در حال حاضر بیش از سه میلیون بشکه در ماه نفت خام و محصولات نفتی به اروپا می فرستد. این شرکت قراردادهایی با اورلین  لهستان، موتور اویل هلاس  یونان و میدور مصر دارد.

جدیمی گفت:« ما می توانیم این سه میلیون بشکه را به ۱۰ میلیون بشکه در ماه طی دو سال آینده برسانیم .این یعنی ما تقریبا ۳۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت  پالایشگاهی در اروپا ایجاد کرده ایم».

 این کشور در ظرفیت ذخیره سازی خود در مصر و بندر هلندی روتردام سرمایه گذاری کرده است. حدود ۶۰ درصد ظرفیت  خط لوله ذخیره سومد درمصر متعلق به عربستان است که توسط آرامکو برای رسیدن به مشتریانش در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

 پایانه روتردام در حال حاضر بیش از ۶ میلیون بشکه نفت دارد.  آرامکو به سرمایه گذاری در یونان هم ادامه می دهد.

 آرامکو، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت جهان، قصد دارد تبدیل به بزرگترین شرکت انرژی شود و هدفش توسعه عملیاتهای پالایشگاهی و تولیدات پتروشیمی است. آرامکو حدود ده میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند که ۷ میلیون بشکه آن صادر می شود.

 آرامکو قصد دارد ظرفیت پالایشگاهی خود را  در داخل عربستان و خارج از آن گسترش دهد و از ۵ میلیون بشکه در روز فعلی به ۱۰ میلیون بشکه برساند. این شرکت تجارت پالایشگاهی خود را هم در خانه تقویت می‌کند و هم در خارج از خانه .

 آرامکو به دنبال فرصت هایی در هند و چین هم هست.تسنیم

https://naftonline.ir/news/16326/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0