تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بازار نفت حالتی شکننده به خود گرفته و سطح تنش بین ایران و آمریکا افزایش یافته است، قیمت نفت امروز شاهد رشد نسبی قیمت ها بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۷۰ سنت رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز ۳۳ سنت رشد داشت و به ۷۰ دلار و ۲۱ سنت رسید.

با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تحلیلگران معتقدند بازار نفت حالتی شکننده دارد. آمریکا در نوامبر سال گذشته تحریم های نفتی علیه ایران را از سر گرفت. ایران گفته با تحریم ها مقابله خواهد کرد و به صادرات نفت ادامه می دهد.

اکثر تحلیلگران انتظار دارند صادرات نفت ایران به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد، در حالی که این رقم در ماه آوریل حدود یک میلیون بشکه در روز بوده است.

واشنگتن همچنین تحریم هایی را علیه صادرات نفت ونزوئلا اعمال کرده و موجب اختلال بیشتر در عرضه نفت شده است.

اوایل هفته جاری و به دنبال تهدید آمریکا به وضع تعرفه های بیشتر علیه کالاهای چینی قیمت جهانی نفت به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بالا گرفتن تنش های تجاری موجب نگرانی از چشم انداز رشد تقاضا برای نفت شده است.»

در عین حال رشد تولید نفت خام آمریکا و رسیدن آن به رکورد ۱۲٫۳ میلیون بشکه در روز موجب شده تا علیرغم کاهش عرضه نفت از سوی اوپک و متحدانش و همچنین ایران و ونزوئلا قیمت ها چندان بالا نرود.تسنیم

https://naftonline.ir/news/16079/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0