تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
دو پروژه پژوهشی جدید با هدف بومی سازی تجهیزات و ارتقاء دانش فنی حفاری اجرایی شد
به گزارش پایگاه خبری نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران هادی محمدی روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) در این باره گفت: این پروژه ها پس از انجام مراحل اداری و تصویب خواهی و کسب مجوزهای لازم از معاونت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، اجرایی شده است.

وی افزود: پروژه نخست تحت عنوان تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت سیستم مکانیزه برش، مخلوط نمایی سیمان و مواد پودری بر اساس کارکرد خلاء و فیلتراسیون مناسب تعریف گردیده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این پروژه با همکاری علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و پشتیبانی فنی یکی از شرکت های دانش بنیان مجموعه مرکز رشد این دانشگاه به تازگی در مرحله اجرا قرار گرفت.

محمدی گفت: پروژه پژوهشی تدوین مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران نیز با همکاری دانشگاه صنعت نفت و با هدف توسعه اولین سامانه جامع طراحی و مهندسی حفاری در کشور تعریف و مراحل تصویب آن نهایی و هم اکنون در فاز اجرا می باشد.

وی افزود: این پروژه شامل ۲۰ ماژول فنی و تخصصی است که انتظار می رود در آینده نزدیک پس از تکمیل این سامانه بتوان از نخستین نرم افزار جامع مهندسی حفاری کشور که مطابق با استانداردها و شاخص های شرکت های بین المللی فعال در حوزه صنعت حفاری توسعه یافته، رونمایی شود.

محمدی توضیح داد: در این پروژه تیم کاملی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، متخصصان صنعت حفاری و برنامه نویسان حوزه نرم افزارهای نفتی همکاری دارند.

https://naftonline.ir/news/16074/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0