تاریخ انتشاريکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
از فراهم شدن امکان پوشش بیمه تکمیلی کارکنان قراردادی تا خدمات معاینات دوره‎ای به بازنشستگان در نشست خبری مدیرعامل بهداشت و درمان نفت
به گزارش نفت آنلاین ؛ حبیب‎الله سمیع، امروز (یکشنبه، پنجم اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح فعالیت‎های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، از این سازمان به عنوان یک سازمان سلامت‌محور یاد و اظهار کرد: نمی‌توان سلامت را خرید، اما برای درمان می‌توان هزینه کرد.

وی ادامه داد: مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست، بلکه رسالت اصلی ما سلامت‌محور و توأم با نگاه پیشگیرانه است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: ۱۰ درصد جمعیت کشور به‌طور میانگین دیابتی هستند و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این افتخار را دارد که همه بیماران دیابتی خود را شناسایی کرده و بیش از ۵۰ درصد آنان را به استاندارد درمان رسانده است.

سمیع در ادامه بر ضرورت نقش نظارتی دولت تاکید کرد و گفت: بدنه دولت باید کوچک شود و بیشتر نقش نظارتی و حاکمیتی داشته باشد و این مسئله در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال پیگیری است.

وی سازمان بهداشت و درمان دلیلی برای توسعه ندارد و راهبرد اصلی سازمان در شهرهای بزرگ رفتن به سمت خرید خدمت است و باید بیشتر بخش خصوصی در این زمینه ورود کند، اما درباره مناطق عملیاتی شرایط تفاوت دارد.

سمیع ادامه داد: در شرایط کنونی ما نباید اتلاف منابع داشته باشیم، بلکه باید هزینه‌ها را به نحوی شایسته‎ مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تلاش دارد بتواند بهترین خدمات را در این حوزه به جمعیت زیر پوشش ۵۳۰ هزار نفری از شاغلان و بازنشسته‎های وزارت نفت ارائه کند.

چالش‎های پیش‌روی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: وزارت نفت در چند سال گذشته استخدامی جدید چندانی نداشته است و برخی طرح‎های پیشنهادی هم سبب شده است بسیاری از همکاران زودتر از موعد مقرر درخواست بازنشستگی دهند و این بدان معناست که هر کدام از این کارمندان با ۱۳ درصد سرانه خدمات درمانی، کاهش بودجه سازمان بهداشت و درمان را به همراه داشته‎اند؛ طبق آمارهای موجود حدود ۱۴ هزار نفر شاغل وزارت نفت در پنج سال اخیر بازنشسته شده‎اند.

سمیع افزود: با توجه به بالا رفتن سن جمعیت زیر پوشش شاغلان وزارت نفت و جمعیت نیاز آنان به دریافت خدمات بهداشت و درمان افزایش می‎یابد و این مسئله سبب افزایش هزینه‎های سازمان می‌شود.

فراهم شدن امکان پوشش بیمه تکمیلی کارکنان مدت موقت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت درباره ارائه خدمات درمانی به کارکنان مدت موقت و پیمانکار صنعت نفت گفت: مطابق دستورعمل وزیر نفت مبنی بر ارائه خدمات‎ درمانی به نیروهای مدت موقت، امکان پوشش بیمه تکمیلی این نیروها مطرح شد. بر این اساس سازمان بهداشت و درمان تاکید داشت که برای شرکت بیمه‎ای انتخاب شده کارکنان مدت موقت، این الزام وجود داشته باشد که با سازمان بهداشت و درمان قرارداد امضا کند و همکاری‎های لازم را انجام دهد.

سمیع ادامه داد: به این منظور شرکت بیمه دانا انتخاب شد و قرارداد پوشش بیمه تکمیلی کارکنان مدت موقت در شرکت ملی نفت ایران ثبت شد، اما مذاکرات برای نهایی شدن آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هرچند سازمان بهداشت و درمان مجوزهای لازم را برای اعمال تعرفه‎های درمانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته است، اما ارائه خدمات منوط به امضای قرارداد بیمه دانا با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که امیدواریم در آینده‎ای نزدیک مشکلات موجود برطرف شود و کارکنان مدت موقت صنعت نفت بتوانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به ارائه خدمات درمانی به نیروهای پیمانکاری شرکت‎ها اشاره و اظهار کرد: هر شرکتی می‎تواند بهطور مجزا تصمیم بگیرد که چه خدمات درمانی را به نیروهای پیمانکار خود ارائه دهد و مدیران منابع انسانی شرکت‎ها در این باره تصمیم‌گیرنده خواهند بود.

سمیع با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت امکان ارائه هرگونه خدمات درمانی به کارکنان مدت موقت و پیمانکار را دارد، گفت: ظرفیت لازم در سازمان بهداشت و درمان برای ارائه هرگونه خدمات درمانی وجود دارد و ما آمادگی لازم را داریم تا افزون بر ارائه خدمات درمانی به کارکنان رسمی وزارت نفت، به کارکنان مدت موقت و پیمانکار نیز خدمات ارائه کنیم.

ارائه خدمات معاینات دوره‎ای به بازنشستگان

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه با تاکید بر افزایش پوشش معاینات دوره‎ای برای همه کارکنان شاغل وزارت نفت افزود: معاینات دوره‎ای برای همه کارکنان شاغل وزارت نفت در بخش عملیاتی و غیرعملیاتی در دستور کار است و این مهم امسال با جدیت بیشتری پیگیری شد و همه تلاش سازمان بهداشت و درمان بر این مبنا بود که میزان پوشش کارکنان ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داده شود و گزارش نهایی امسال آماده خواهد شد.

سمیع تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی، قرار بر این است که معاینات دوره‎ای بازنشستگان را پیگیری کنیم. این اقدام از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب آغاز شده و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز آن را عملیاتی کرده است و هم‎اکنون بازنشستگان برای انجام معاینات دوره‎ای پذیرش می‎شوند.

وی ادامه داد: در این میان شرکت فلات قاره ایران تنها شرکتی است که هیچ خدمات درمانی از سوی سازمان بهداشت و درمان دریافت نکرده است و به‌طور مجزا به کارکنان شاغل خود خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

به مراکز درمانی طرف قرارداد بدهی معوق نداریم

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با حدود ۱۳۰۰ مرکز طرف قرارداد، تاکنون بدهی معوق نداشته است. در نتیجه این موضوع سبب خواهد شد تا کارکنان صنعت نفت در مراکز درمانی خدمات خوبی دریافت کنند.

سمیع همچنین به ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: همه کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت در منطقه مسجدسلیمان به همراه خانواده‎های‌شان ۳ هزار و ۷۰۰ نفر هستند، بنابراین طبق دیدگاه‎های کارشناسی این منطقه با این جمعیت طبی به احداث بیمارستان نیاز ندارد. توصیه سازمان بهداشت و درمان این است که یک پلی‌کلینیک مدرن با امکانات کافی راه‎اندازی شود تا خدمات درمانی کارکنان را تامین کند.

وی در پایان به تکالیف سازمان بهداشت و درمان در برنامه ششم توسعه تاکید و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به صراحت عنوان شده است که سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت وظیفه دارد در مناطق عملیاتی با تجهیز و توسعه مناسب، خدمات درمانی درخور توجهی را به مردم بومی منطقه ارائه کند، بنابراین سازمان بهداشت و درمان هر تکلیفی را بی‌شک اجرا خواهد کرد و براساس اسناد بالادستی تابع دستورهای مدیران ارشد و بالادستی خواهد بود.شانا

https://naftonline.ir/news/14505/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Romania
ehsan
سلام.باتوجه به تورم کمر شکن پیش امده بهتر نیست که لاقل نیروهای پیمانکاری که دارای کمترین حق دستمزد هستند از همان مراکز درمانی نفت استفاده کنند .چون اگه قرار باشه بابت بیمه تکمیلی هزینه داده شود که نیازی نیست صنعت نفت دخالتی داشته باشد.واقعا علی رغم اینکه بیشترین زحمات به دوش این نیروها میباشد ولی اجازه هیچ گونه استفاده از خدمات درمانی ندارند وبه دلیل نداشتن توان مالی دچار بیمارییهای شدهاند که با کمترین هزینه قابل درمان میباشند
تازه ترين نظرات
0