تاریخ انتشارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
پایان لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی
به گزارش نفت آنلاین، فرهاد ایزدجو اعلام کرد: عملیات لوله‌گذاری دریایی خط اتصال سکوی فاز ٢٣ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی و خط لوله ۴ اینچ انتقال گلایکول پالایشگاهی به سکوی این طرح تکمیل شد.

مجری طرح توسعه فاز های ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی با اشاره به لوله‌گذاری این خط دریایی به طول ١٠٠ کیلومتر توسط شناور لوله‌گذار “سی مستر” گفت: این خط لوله ٣٢ اینچی، منابع گازی سکوی ٢٣ را به پالایشگاه فازهای ٢٢ تا٢۴ پارس‌جنوبی منتقل خواهد کرد.

ایزدجو با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری سکوی فاز ٢٣ پارس جنوبی با توجه به تغییرات فصلی و در شرایط نامناسب آب و هوایی دریا تکمیل شده است، اظهار کرد: این عملیات به همت گروه‌هایی از متخصصان بخش کارفرما و پیمانکار طرح در وضعیت ایمنی کامل و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

وی اتصال سکوی اصلی ٢٣ و سکوی اقماری ٢۴B به یکدیگر را از دیگر برنامه‌های بخش خط لوله فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: بزودی عملیات لوله‌گذاری خط ٢٠ اینچ میان این دو موقعیت به طول ٧.۵ کیلومتر آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که خط لوله نخست این طرح شامل سکوی ٢٢ و همچنین خط لوله میانی این سکو و سکوی اقماری ٢۴A پیش از این تکمیل شده بود.

به گفته این مجری طرح، قرار است در هفته جاری خط لوله اول فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی با بهره برداری از سکوی فاز ٢٢ عملیاتی شده و به بهره‌برداری برسد./روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس

https://naftonline.ir/news/13097/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0