کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگاه آموزشی تشریح الزامات استاندارد ISO 500001 برگزار شد

8 دی 1397 ساعت 10:48


به گزارش نفت آنلاین، غلامرضا نصیرایی مدیرتولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره نتایج اجرایی شدن این استاندارد بین‌المللی در سازمانها اظهار داشت: پیاده سازی این استاندارد بین المللی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، اثرات زیست محیطی و هزینه های انرژی از طریق مدیریت نطام مند مصرف انرژی می شود.

وی افزود: این استاندارد بین المللی الزامات پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی (EN MS) را مشخص می نماید تا بر اساس آن یک سازمان، توانایی توسعه و پیاده سازی خط مشی انرژی ، ایجاد اهداف کلان و خرد و برنامه های اجرایی که با الزامات و اطلاعات قانونی بهره برداری انرژی مرتبط است ، را داشته باشد.همچنین این استاندارد بر اساس چرخه بهبود مستمر شامل برنامه ریزی ، اجرا ، بررسی و اقدام کنترل می شود.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با سیستم مدیریت انرژی تصریح کرد: سیستم مدیریت انرژی (EN MS) مجموعه ای از عناصر به هم وابسته یا در تعامل برای ایجاد یک خط مشی انرژی ، اهداف انرژی و همچنین فرآیند ها و روش های اجرایی برای دستیابی به این اهداف است. خط مشی انرژی باید تعهد سازمان برای دستیابی به بهبود عملکرد انرژی را نشان دهد. خط مشی انرژی باید مستندسازی شده و به تمام سطوح سازمان انتقال داده شود و به طور مرتب بازنگری و در صورت لزوم به روز آوری شود.

نصیرایی درباره الزامات سیستم مدیریت انرژی اظهار داشت : این الزامات شامل الزامات عمومی ، مسئولیت مدیریت ،خط مشی انرژی ، طرح ریزی انرژی ، اجرا و عملیات، بررسی و بازنگری مدیریت است .

نصیرایی درباره مولفه های شناسایی ریسک، اتلاف یا شکست انرژی در سیستم مدیریت انرژی افزود : این پروسه با سه نحوه ممیزی های عبوری ، تخصصی و فنی بررسی می شود که ممیزی عبوری بر اساس مشاهدات عینی ، ممیزی تخصصی بر اساس نظر جمعی کارگروه انرژی و ممیزی فنی با استفاده از وسایل و تجهیزات اندازه گیری صورت می گیرد./ شرکت نفت مناطق مرکزی ایران


کد مطلب: 12798

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/12798/کارگاه-آموزشی-تشریح-الزامات-استاندارد-iso-500001-برگزار

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir