کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میزان رفت و آمد نفتکش ها به آسیا چقدر است؟

20 مهر 1397 ساعت 15:21


به گزارش نفت آنلاین به نقل از اویل پرایس ، میزان باربری دریایی نفتکش‌های افرامکس به آسیا در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است. پالایشگاه‌های کوچک چین سهمیه‌های جدید واردات نفت خود را دریافت کردند و پالایشگاه های آسیا با احتمال کاهش عرضه نفت خام توسط ایران ، با سرعت کشتی‌هایی را برای انتقال نفت خام بیشتر از خاورمیانه به آسیا اجاره می کنند.

به گفته ریکارد همر، تحلیلگر ارشد نفتی تقاضا برای افراماکس در ماه های اخیر در بحبوحه تولید بالاتر نفت توسط عربستان و روسیه و سهمیه جدید واردات برای پالایشگاه های مستقل هند ، افزایش یافته است.

به گفته واسطه های نفتی ، در حال حاضر مالکان افراماکس روزانه بیش از ۱۲ هزار دلار آمریکا در مسیر اندونزی-کره جنوبی درآمد دارند. سه ماه پیش درآمد آنها نصف این مقدار بود.

در سه ماهه گذشته ، اطلاعات ردیابی نفتکش ها نشان داده که صادرات نفت خام ایران به طور قابل ملاحظه‌ای در ماه اوت کاهش یافته و این کاهش در سپتامبر هم ادامه داشته است. صادرات ثبت شده نفت خام ایران در ماه سپتامبر ۱٫۷۲ میلیون بشکه در روز بود که ماهانه ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته و پایین ترین مقدار از فوریه۲۰۱۶ بوده است.

در همین زمان ، چین سهم واردات نفت را برای پالایشگاه های غیردولتی خود که اکثراً مستقل هستند ، ۴۲ درصد برای سال ۲۰۱۹ بالا برده است. ظرفیت پالایشگاه های جدید چین قرار است در سال آینده عملیاتی شود. چین قصد دارد کلا تا ۲۰۲ میلیون تن یا ۴٫۰۶ میلیون بشکه در روز سهم واردات نفت خودرا به پالایشگاه های غیردولتی کشورش در سال آینده اختصاص دهد.

وزارت تجارت چین اعلام کرد شرکت هایی که در ۲۰۱۸ نفت خام وارد نکرده اند ، مشمول این سهمیه برای سال آینده نمی شوند.


کد مطلب: 10282

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/10282/میزان-رفت-آمد-نفتکش-آسیا-چقدر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir