تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
گوشی های سامسونگ ؛ هوآوی و آیفون در چند سال گذشته جزو پرفروش ترین گوشی ها بودند و اکنون میخواهیم پاسخ دهیم کدام گوشی برای خرید است ؟
بهترین راهنما برای خرید تلفن همراه | MOBILE
بهترین راهنما برای خرید تلفن همراه | MOBILE
به گزارش گروه فناوری اطلاعات نفت آنلاین ؛ بسیاری از افراد قبل از خرید گوشی خود بارها به اینترنت رجوع کرده و جستجوهایی در خصوص نظرات کاربران و امکانات و کیفیت ساخت برند مورد نظر خود سرچ میکنند.

در سه سال گذشته اگر به آمار  فروش گوشی ها در دنیا نگاه کنیم ؛ samsung ؛ huawei و iphon جزو پرفروش ترین گوشی های جهان بودند.

در کشور آمریکا آیفون سلطان بی رقیب فروش در بین برندهای موبایل است . آمریکایی ها بیشتر از هر برند دیگر گوشی موبایل علاقمند به خرید گوشی آیفون هستند.

البته بعد از آمریکا ؛ کشورهای اروپایی در رده دوم محبوبیت آیفون قرار دارند. اما این به معنی آن نیست که اروپایی تمام برند تلفن های مورد استفاده خود را از میان گوشی های آیفون انتخاب می کنند.

بررسی ها نشان می دهد میزان خرید گوشی سامسونگ در بین اروپایی ها بیشتر از گوشی های دیگر است . سامسونگ در بین اروپایی دارای محبوبیت خاصی است. بعد از سامسونگ به ترتیب گوشی های آیفون و هوآوی قرار دارند.

برند
هوآوی نیز با اینکه یک برند چینی است و کمتر از 5 سال است به جمع سازندگان گوشی های همراه توانسته بازار خوبی در بین برندهای تلفن همراه در جهان پیدا کند.

برخی از تحلیلگران آی تی معتقدند آینده تلفن های همراه دنیا مربوط به هوآوی است.حتی تحریم های امریکا بر علیه این شرکت مطرح موبایل سازی چینی نتوانست در ادامه پیشرفت این شرکت خللی وارد کند. / نفت آنلاین

در کشور ما ایران نیز این سه برند تلفن همراه دارای محبوبیت خاصی است . بطور کل می توان گفت حدود 90 درصد مردم ایران یکی از گوشی های برند های آیفون ؛ سامسونگ و هوآوی را خریداری میکنند.

رتبه اول خرید گوشی در ایران مربوط به برند سامسونگ است . آیفون و هوآوی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

البته پیش بینی آن است در آینده بسیار نزدیک رتبه اول پروفروش ترین برند تلفن همراه به ایران به هوآوی برسد.

با توجه به قیمت مناسب و پیشرفت چشمگیر این برند موبایل سازی در سال های اخیر آمدن هواوی به رتبه اول پروفروش ترین برند تلفن همراه در کشور دور از انتظار نیست.

آیفون ؛ سامسونگ و هوآوی هر کدام خصوصیاتی دارند که علاقمندان بسته به علاقه خود آنرا انتخاب میکنند.

با توجه به افزایش شدید قیمت دلار در یکسال گذشته قیمت بالای گوشی های
آیفون در کشور بلای جان آیفون بازها و علاقمندان این برند در کشور شده است.

جدید ترین گوشی آیفون الان در کشور قیمتی بین 15 تا 25 میلیون تومان دارد و این موضوع باعث شده بسیاری از افراد از خرید گوشی های آیفون پشیمان شوند.

البته افراد لاکچری بازی نیز هستند که باز هم بدون توجه به افزایش قیمت سرسام آور گوشی های اپل اقدام به خرید آنها می نمایند.

از مهمترین خصوصیات گوشی های آیفون میتوان به کیفیت ساخت مناسب ؛ سرعت بالا ؛ سیستم عامل بدون نقص ؛ کیفیت دوربین فوق العاده و واقعی ؛ شفافیت عالی صفحه و ... نام برد. البته تمامی طرفداران آیفون همچنان از میزان شارژ دهی باطری های این نوع گوشی های همراه ناراضی هستند. از مهمترین گوشی های آیفون در چند سال گذشته میتوان IPHONE 6s ؛ IPHONE SE ؛ IPHONE 7 ؛ IPHONE 8 ؛ IPHONE X و آیفون یازده ( IPHONE 11 ) را نام برد.

برند دیگری که در کشور بسیار محبوب است ؛ سامسونگ است . سامسونگ علاوه بر تلفن همراه در زمینه ساخت لوازم خانگی (تلویزیون ؛ یخچال و ...) نیز فعالیت دارد.

مردم ایران بعلت راحت بودن کار با سیستم عامل آندروید ( ANDROID ) معمولا برندهای گوشی ای انتخاب می کنند که از این سیستم عامل استفاده کنند .

گوشی های سامسونگ محبوب ترین گوشی های دارای سیستم عامل آندروید هستند. کیفیت ساخت گوشی های سری S و سری NOTE سامسونگ در جهان بی
نظیر است.

سری اس سامسونگ پرچمدار گوشی های سامسونگ هستند. البته سامسونگ گوشی های خوب دیگری نیز دارد اما اگر بدنبال گوشی پرقدرت هستید در خرید سری های اس و نوت سامسونگ تردید نکنید.

از مهمترین گوشی های ساخت سامسونگ در چند سال گذشته می توان به s4 - s5 - s6 - s7 - s8   و از سری های نوت می توان به note 10 (نوت 10 ) که یکی از شاهکارهای سامسونگ است اشاره کرد . قیمت گوشی نوت 10 اکنون در بازار حدود 12 میلیون تومان است.

مهمترین ویژگی گوشی های سامسونگ طراحی زیبا و باطری فوق العاده خوب این نوع گوشی ها است.

آخرین برند که جدیدا در کشور ما محبوب شده است گوشی های هوآوی هستند.گوشی های هواوی خیلی زود در بین مردم کشور ما محبوب شده اند.

از مهمترین خصوصیات گوشی های هوآوی قیمت مناسب ؛ کیفیت ساخت خوب و باطری عالی را میتوان نام برد.

البته اگر به گوشی های هوآوی در 3 سال گذشته نگاه کنید پیشرفت را در گوشی سازی خیلی خوب به چشم خواهید دید.

در پایان نویسنده این مقاله خرید هر سه گوشی اپل ؛ هوآوی و آیفون را به شما پیشنهاد می کند . هر سه این برندها نظیر ندارند و انتخاب هر یک از این برندها بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. / رامین پورمقبل ؛ گروه فناوری اطلاعات نفت آنلاین

 
https://naftonline.ir/article/19192/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
فریده
سلام من خیلی احتیاج دارم به گوشی
0