تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
همه چیز در خصوص بازار کار رشته مهندسی مکانیک

اگر می خواهید رشته مکانیک بخوانید این مطلب را از دست ندهید

رشته مکانیک از رشته های پرطرفدار می باشد که علاقمندان زیادی سالانه وارد این رشته می شوند.
صفر تا صد رشته مکانیک | بازار کار رشته مهندسی مکانیک چگونه است؟
صفر تا صد رشته مکانیک | بازار کار رشته مهندسی مکانیک چگونه است؟
به گزارش گروه آموزشی نفت آنلاین ؛ بسیاری از کسانی که دوران دبیرستان خود را به پایان می رسانند تازه به این فکر می افتند که بعد از کنکور دادن کدام رشته تحصیلی را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

یکی از این رشته ها که طرفداران بسیاری در کشور دارد رشته مهندسی مکانیک است.رشته مهندسی مکانیک از دیرباز مورد توجه بسیاری از علاقمندان بوده است.

مهمترین نکاتی که در انتخاب یک رشته تحصیلی همیشه باید در نظر گرفت اولی علاقه و دومی بازار کار در آینده است. البته کسانی هستند که علاقه را قربانی بازار کار نمی کنند ولی تجربه نشان داده که این افراد بعد از پایان تحصیلات و هنگامی که بدنبال شغل مورد علاقه خود می گردند با خود می گویند که ای کاش در هنگام انتخاب رشته تحصیلی علاوه بر علاقه به بازار کار آینده آن شغل نیز توجه می کرد.

خوشبختانه رشته مهندسی مکانیک از جمله رشته هایی است که بازار خوبی در کشور دارد . از شرکت های نفتی گرفته تا صنایع فولاد ؛ معادن و ... همه خواستار این رشته می باشند.

به جرات می توان گفت رشته مهندسی مکانیک در کشور دارای بهترین رتبه در زمینه کاریابی می باشد. دانشجویانی که این رشته را انتخاب می نمایند باید پشتکار زیادی جهت دریافت مطالب داشته باشند چون این رشته جزو رشته هایی است که کسانی که آنرا انتخاب می نمایند باید برای موفقیت در آن بسیار تلاش نمایند.

بررسی ها نشان می دهد فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک نسبت به سایر رشته ها از بیکاری کمتری برخوردار هستند.

پس اگر به رشته مکانیک علاقمند هستید و نسبت به آینده کاری آن کمی تردید دارید ؛ شک و تردید را کنار بگذارید و این رشته را انتخاب کنید .

قطعا علاقه و پشتکار باعث موفقیت شما در این رشته خوب خواهد شد.

رشته مهندسی مکانیک بیشتر با طراحی سر و کار دارد.  از طراحی و ساخت و راه اندازی ماشین ها و دستگاه ها گرفته تا ساخت موتور هواپیما و کشتی .

کسانی که این رشته را انتخاب می نمایند نیازمند فهم داینامیک ؛ مکانیک ؛ الکتریسیته و ... هستند.

اگر نگاهی به آزمون های استخدامی مانند نفت و فولاد بیاندازید معمولا بیشترین کسانی که میخواهند فارغ التحصیلان این رشته هستند و اگر به یک دستگاه حفاری صنایع نفت و گاز نیز سر بزنید درخواهید یافت که بیشتر کسانی که بر روی دکل حفاری کار می کنند دارای رشته مهندسی مکانیک هستند.

اگر نگران پرستیژ کاری این رشته هستید ؛ این نکته قابل ذکر است که بسیاری از مدیران نفتی ؛ فولادی ؛ گازی؛ پتروشیمی ؛ صنایع هوا فضا و ... فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک بوده اند.

پس مهندسی مکانیک رتبه اول رشته های تحصیلی را از همه نظر دارا می باشد. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید موفقیت در تمامی رشته های تحصیلی ممکن است و این بستگی به پشتکار شما دارد.

در پایان اعلام می کنیم اگر کنکور داده اید و می خواهید انتخاب رشته کنید یا در خصوص انتخاب رشته خود در آینده تردید دارید ما با اطمینان به شما می گوییم رشته مهندسی مکانیک یکی از بهترین رشته هاست پس اگر به این رشته علاقه دارید قطعا آنرا انتخاب کنید و اگر علاقه ندارید بدنبال رشته مورد علاقه خود بروید چون عدم علاقه به این رشته به معنی شکست در ورود به آن رشته است . / موفق باشید / سیده رضوان محبی 



 
https://naftonline.ir/article/19055/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0